Årets ridsportmode.

Sorbe

Trådstartare
Som varje år, vad är 'inne' i år? Vad för schabrak? Nosgrimmor? Bett? Benskydd? Kavaj? Och liknande. Spinn på med vad ni sett mycket på tävlingsbanorna och så. Har ni sett några nya modeller på något som har kommit eller kommer komma i år?

Kom ihåg, inga copyrightbilder! Länka till dem då, lägg inte in dem direkt i tråden!

Och för er som är tråkiga. Ja, det går mode i hästprodukter också. Det är ju kul så länge ingen skadas av det! Vilket oftast inte ett schabrak eller ett par benskydd gör så den diskussionen kan ni ta i en annan tråd. :idea:

Sv: Årets ridsportmode.

I hoppning har det blivit modernt med dom nya "hopp" kavajerna från pikeur. Son är kort modell på och med dragkedjor.:D

*hjärnstillestånd*
de som gjort carbon gel skydden *tänka*
De skydden av det märket ser man mycket tycker jag.

Ja tack :rofl:
Ser de skydden väldigt ofta nu tycker jag även tretorn stövlarna.

carbon gel skydden, tretorn stövlarna, AS, RG och såna schabrak och såna där speciella förbyglar som equipe har e väl en del som använder. sen kmr jag inte på ngt mer förtillfället :p mkt bling är det ju också..såna där pioneer stövlar me bling ser man ju mkt och sporrar me bling och aa you name it ;)sen tkr jag att man ser mer engelska/aachen nosgrimmor än tidigare, kombinerad nosgrimma lr vad de heter när man kan ta bort nosremmen.

med tanke på hjälmarna så tycker jag att Lamicell transformer är en hjälm, som man ser mer och mer

*Tretorn advance stövlarna håller i sej, och jag tycker att man bara ser fler och fler som har dessa på tävlingar. efter sommaren kommer komma nya färger, så då kommer det nog bli en ny svallvåg av färgglada tretorn färger.

*engelska achen nosgrimmor, eller kombinerade nosgrimmor tycker jag att man ser mer och mer av.

*schabraken vet jag inte riktigt. men man ser många egendesignade schabrak, där ryttaren fått bestämma färgkombinationen själv. gärna med många passpoaler. t.ex. anna scarpati schabrak & RG schabrak.

*Jag tycker att allt fler börjar skippa luvor? men det kanske bara är jag om inbillar mej. annars är det luvor som matchar schabraken, samma färger och lika många pp.
*Blingade hjälmar.

Tycker allt är samma skit som förra året;)
Jag kan tycka Prestiges skydd... Kommer nog en del ha på benen innan sommaren är slut...
O så HGluvtröjan med blingad baksida... Den kommer SYNAS massor... Även kläder från Scapa kommer nog bli större...

Väldigt många kommer ju att köpa det som pratades i förra årets tråd- men det är inte nytt.... hihihi

Jag tror att man kommer att få se många schabrak från IW, RG och Anna Scarpati på dressyrhästarna. Många olika färger ton i ton, snyggt kombinerat. :love:

Tycker allt knns mer stilrent nu än i vintras.
De allra flesta rider med JW-hjälmar, ser bara en och annan GPA.
Inte alls mycket luvor, tror bara 3-4 stycken hade på senaste tävlingen.
Tretornstövlarna verkar dock bli populärare, ser fler och fler.

håller med om jw-hjälmarna.
huvor ser man på nästan varenda häst/ponny.
tretornstövlarna tycker jag man ser ganska lite av.

* Snygga klockor och snygga skärp på ryttare. HGs glittriga, glittrar till lite här och där.

* Vita hästtransporter börjar försvinna och ersätts av gråa/svarta

* Ridstövlar på de flesta fötterna, till skillnad från förra året då de flesta hade skor + shortchaps.

* Inte så mycket luvor (tack och lov), inte så mycket "fejk- sponsring" ala agria.

* Flera knoppade hästar på hopptävling, snyggt!

* Kavajerna bli snyggare med figursydda och kortare.

* Mindre bling och mer stil (bortsett från de hemska bayad stövlarna, speciellt de hemska röda)

* Tycker att allt mer svart läder kommer tillbaka, annars är det mörkbrunt som gäller.

:laugh:

På dressyrsidan är det fortfarande rundsydda OS som gäller. I sadelväg rider numera vartenda kotte värd namnet i en Childeric. Sen är ju dressyren löjligt konservativ och idag när jag kom till tävlingsplats så blev jag nästan lite full i skratt när jag såg alla bruna hästar i sina vita schabrak på framridningen. På håll påminde det om Matrix Smith som klonade sig själv...

Nä- var lite vä blingad för mig;) annars hade jag köpt den. Kostar som en peaktröja ungefär... Säljs utanför Strömsholm... Nu vet du var jag är då va... Såg den under tävlingarna... Fanns även en Piké.
Tror att HG hettar till lite igen nu när de verkar satssa lite. Hoppas bara att Eline är lite snabbare med att få fram det med...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: Sharpless
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 092
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 745
Senast: IngelaH
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av... 2
Svar
31
· Visningar
4 700
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka