Årets sommarvärdar

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 180
  • Visningar Visningar 8 132

Bukefalos 30 år!

Så här långt:
Helena Bergström - Ganska ointressant om bruten fot och makens ohälsa
Sebastian Ingrosso - Hade inte tänkt lyssna alls, men plötsligt hade jag hört hela. Kändes som det var väldigt kort, och han sa inte mycket mer än det jag redan läst i recensionen? Strulig uppväxt och hårt jobbande samtidigt som alkoholismen eskalerade.
Martin Kragh - Trodde det skulle vara bättre, kändes lite splittrat mellan Ryssland och hans ohälsa. Hade nog varit bättre att gå mer på djupet i ett av ämnena.
Amanda Romare - Hade ingen förväntningar då recessionen var dålig, men jag tyckte det var oväntat trevligt. Fina, målande beskrivningar om uppväxten på Bjärehalvön, och hon vågade också beröra det svåra som att titta bort vid mobbning osv.

Gillade Martin! Hade svårt att hänga med både Amanda och Jonas även om många bitar var väl värda att lyssna på hela praten för! Inser att jag gillar de som är lite lugnare framförda. Nog därför jag verkligen lyssnade på Martins, blev stressad av Amandas och Jonas var lite oklart och mycket så efter 21 min trodde jag det skulle nästan vara slut 😅 Förstod helt ärligt aldrig om det han producerade (vill ej spoila) faktiskt blev en hit eller inte, jag tappade bort mig 🙈

Jag lyssnade på Helena Bergströms häromdagen efter tips i annan tråd.
Uppskattade det mycket.
Babben förra (?) året är en annan jag minns med värme.

Vartefter ni lyssnat får gärna hjälpa mig genom att tipsa mig här (gärna med taggning) om ni tror någon av årets övriga passar.

Jag har typ levt under en sten bland annat kulturmässigt (utöver Storytel) ett tag och har noll koll på de flesta namnen när jag kollade listan :angel:.

Med andra ord vill jag nog ha mest lättsamt. Även tänkvärt i vardag/psykiskt välmående/stress kan nog träffa helt rätt.

Jag har inte riktigt på prio just nu att sitta och utvärdera vad jag tror på och prova mig fram, men har ändå något i öronen när jag gör sysslor.
Kan se bara av listan att vissa andra vore nyttiga, men risken är att jag inte orkar hålla fokus och byter till musik eller bok.

Min hjärna behöver en del vila just nu efter flera år med lite väl mycket att hantera.

Jag hade ingen aning om vem Jonas Gren var (ännu en författare, suck tänkte jag) men budskapet var väldigt tänkvärt. Jag tar till mig det och ska se hur jag kan ändra mig.

Men mest fascinerande var att det var inte en enda låt jag hade hört förut!

Hade Ingrosso på i bilen när jag liftade med min syster och hennes familj hem från landet. Funderade lite på hur hans egna barn kommer uppfatta sin barndom och pappa som vuxna. Känns som att han till viss del upprepar samma mönster. Plus då droger och alkohol och att han pga sitt jobb är så frånvarande i vardagen.

Tänkte på det med när jag lyssnade på det igår.

Jag har tappat farten det är inte så bra ju!

Jonas Gren fick 4000 steg helt ok informativt och lagom till semestern ska försöka minska på kontrollloopandet.

Jonas Bonnier tyckte jag var underhållande och gick 6100 steg till.

Brukar försöka lyssna på alla, men vanligen fallerar det någonstans halvvägs genom sommaren och då går jag på rekommendationer istället. Hittills följer jag mönstret och har lyssnat på samtliga. Jag brukar pyssla med annat medan jag lyssnar, så om det blir för ointressant tappar jag fokus.

Helena Bergström: Lätt underhållande, inte så djupt. Trevligt med ljudet av hästhovar och kärleken till djuren, blandat med diverse händelser ur hennes liv.
Sebastian Ingrosso: Relativt intetsägande, men ändå bra nog för att hålla mitt fokus. En del tänkvärt om hur barn och omgivning påverkas av t.ex. alkoholmissbruk.
Martin Kragh: Inte min kopp te. Blir för monotont för mig och det känns lite hoppigt mellan Ryssland/Ukraina och cancer, tyvärr.
Amanda Romare: Berättat på ett underhållande och målande sätt, inga problem att hålla fokus hela pratet igenom. Systerns sjukdom som nämnts i ett tidigare inlägg tog inte särskilt stor del av pratet.
Jonas Bonnier: En av mina favoriter hittills. Visste inte vem han var innan, men det var intressant att följa!
Jonas Gren: Den andra av mina favoriter hittills. Mycket tänkvärt om den uppkopplade världen!
Carolina Dybeck Happe: Kul att få ta del av! Gillar hennes inställning!
Alexander Karim: Underhållande och följer en tydlig tidslinje genom hans liv, det känns som att man verkligen fick följa hans väg till idag.

Än så länge känns det som en rätt bra blandning av lättsamma och allvarligare/djupare prat :up:

Glömde visst skriva här igår. Carolinas prat kändes precis som Sebastians. Det hade kunnat bli superintressant, om hon gått på djupet mer. Nu lät det mer som en längre meritförteckning.

Har bara lyssnat på ett, Sebastian Ingrosso. Jag tyckte det var väldigt bra och håller inte med om att det var ytligt. Jag uppskattade att han inte var självömkande och att han uttryckte tydlig uppskattning till sin mamma, mammas man, Pernilla W med flera. Jag grät när han berättade om hur han stod och väntade på pappan som aldrig kom och hämtade honom till det utlovade Gröna Lund-besöket.

Inte lyssnat klart på Alexanders sommarprat än, men hittills är det det bästa. Intressant berättat, men framförallt hänger pratet och musiken ihop. Jag gillar verkligen när det är så genomtänkt och inte bara ”här är en låt jag gillar”. :)

Hittills har de flesta varit värda att lyssna på.
Men Alexander Karim störde jag mig på.
Han berättade bra. Men verkar vara en lite obehaglig person och ha rätt föråldrade värderingar?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar