Årets sommarvärdar

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 180
  • Visningar Visningar 8 132

Bukefalos 30 år!

Oj, det missade jag helt. Vad var det du tänkte på?
Hans självförhärligande. Att han tjatade på sin fru i ett halvår (?) innan hon gav med sig och de blev ett par.
Fler sådana detaljer där han uppfattade sig själv som bäst. Misslyckanden skämtades bort.
'
Nåväl. Det är jag. :)
Andra kanske tyckte han var trevlig. Han är en god berättare. Men berättelsen skavde hos mig.

Hans självförhärligande. Att han tjatade på sin fru i ett halvår (?) innan hon gav med sig och de blev ett par.
Fler sådana detaljer där han uppfattade sig själv som bäst. Misslyckanden skämtades bort.
'
Nåväl. Det är jag. :)
Andra kanske tyckte han var trevlig. Han är en god berättare. Men berättelsen skavde hos mig.

Ja, tjatandet reagerade jag också på. Men det andra uppfattade jag mest som att det var när han var barn/tonåring. Alltid intressant hur olika man kan uppfatta samma person. :)

Ginna var toppenbra (förstås) men även här hade jag önskat att hon pratade mer på djupet om en specifik händelse än att berätta massor om olika saker. Sen vet jag inte om jag tappade fokus, men fick man ens veta om hon blivit friskförklarad?

Ginna var toppenbra (förstås) men även här hade jag önskat att hon pratade mer på djupet om en specifik händelse än att berätta massor om olika saker. Sen vet jag inte om jag tappade fokus, men fick man ens veta om hon blivit friskförklarad?
Nej, tänkte samma sak igår.

Jo, hon sa att hon blivit friskförklarad, men i en bisats lite längre fram.

Jag ligger efter, men har nu också lyssnat på

Martin Kragh - kom aldrig in i vad han ville säga, kanske för att jag blev avbruten av barnen många gånger, eller för att han var långsam och hoppig mellan sin sjukdom och Ryssland. Inte så bra.

Amanda Romare - jag har haft lite svårt för henne i poddar och intervjuer men det här gillade jag! Intressanta anekdoter och lite känsla, tycker det gav en bättre bild av henne än jag hade innan.

Jonas Bonnier - trevlig röst och trevligt berättande, hans stora hemlighet sa mig dock inte så mycket. Kändes dock ganska tillrättalagt och "lagom" personligt, inget lämnat åt slumpen liksom.

Jag gillade Patriks prat, även om det inte heller blev nåt på djupet. Kanske är det jag som önskar nåt annat än vad sommarpratarna är. ;)

Fruktansvärt besviken på Johan Eriksson. Som försvarsadvokat och ordförande för advokatsamfundet så tog jag mer eller mindre för givet att han skulle ägna sitt sommarprat till att förklara varför barn inte ska sitta i fängelse.
Istället kör han nåt som nästan är copy past av sin bok. Kan det ha varit ett hastverk efter ha backat ur den heta frågan om barn i fängelse så här ett valår? Jag väljer att tro så.

Fruktansvärt besviken på Johan Eriksson. Som försvarsadvokat och ordförande för advokatsamfundet så tog jag mer eller mindre för givet att han skulle ägna sitt sommarprat till att förklara varför barn inte ska sitta i fängelse.
Istället kör han nåt som nästan är copy past av sin bok. Kan det ha varit ett hastverk efter ha backat ur den heta frågan om barn i fängelse så här ett valår? Jag väljer att tro så.

Det här fick mig att komma av mig fullständigt. Oklart om jag lyssnar på fler…

Jag hade inte samma intryck av Johan Eriksson som lyfts i tråden. Han pratade väl iaf en liten stund om det här med sänkt straffålder om jag minns rätt, liksom en del andra, som jag tolkade det, hjärtefrågor, typ gängkriminalitet, rättspsykiatrisk vård kontra fängelse osv. Jag tyckte nog inte han lät så tillgjord, men har sällan hört någon annan med så mörk röst 😁

Övriga prat jag hört senaste dagarna:

Jonas Gren - kände mig ganska träffad av hans prat :o Gillade hur han vävde ihop sitt liv och sin hjärtefråga

Carolina Dybeck Happe - inte så förtjust i detta. Kändes tillrättalagt och ganska opersonligt. Borde kanske gilla temat "duktiga kvinnor som det går bra för i karriären" men det är typ det tråkigaste jag vet i sommarpratsgenren.

Alexander Karim - ganska trevligt att lyssna på på det stora hela men höll på att stänga av när han sjöng sången till sin fru 🙈

Ginna Lindberg - gillar henne mycket och i stort var det ett bra sommarprat men jag hade kanske velat ha mer privat än vad man fick, nu kändes det väldigt likt hennes vanliga inslag i radio

Patrik Norqvist - ganska kul, lättlyssnat. Blev lätt överväldigad på slutet 😅

Sarah Sheppard - också lättlyssnat, men min spontana tanke var att det knappt kändes som om det hade börjat när hon väl var klar. Jag kände dock igen mig väldigt mycket i hennes arbetsflöde 😁

Maria Maunsbach - fick googla henne. Ganska bra ämne om alternativa familjer men det blev lite för hoppigt på kort tid. Gillade berättelserna om magdansgänget.

Nu lyckades jag till slut kämpa mig igenom Johans sommarprat. Tyckte att han förklarade bra varför barn inte ska sitta i fängelse och även hur det fungerar med att dömas till psykisk tvångsvård.

Men jag kommer inte lyssna igen precis. ;)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka