W
Whiskey
Hur kan man släppa sin häst på bete o sen bara "glömma" bort den??? Släppte mina hästar på bete i fredags förmiddag. Körde dit på kvällen igen och tittade till dem. Är där sedan en gång om dagen (- visst där är tillsyn men betet är jättestort - rymmer typ 150 kossor o 80 hästar när där är som mest hästar, hur stor koll kan åldermännen ha?). Igår, söndag, hittade jag 3 halta hästar och en med ett stort sår. Meddelade detta för åldermännen. Idag var samtliga hästar kvar på betet. Hästen med såret var precis som igår, och de halta hästarna var precis lika halta -tex en åring som låg kvar när jag gick fram och kollade benet, en häst som går ensam o är jättehalt o bara jagas av de andra...
Jag blir så UPPRÖRD!
Hur kan man bara strunta i sina hästar på det viset?? Att släppa hästen på bete innebär väl inte att man kan glömma bort den till september månad? (Många av hästarna gick på samma bete i fjor o då kunde man ju även konstatera att hovvård är totalt onödigt om hästen är på bete....)
Lika dumt som när man är tillbaka i sitt eget stall där hästarna har det ganska så bra o upptäcker att nu när där tydligen inte är ngn tänkande person kvar så kvittar det när man kvällsfodrar om det skilljer flera timmar från dag till dag. Eller att stora 600kgs hästen som står på spån har ätit upp allt sitt kvällshö kl 20 (hela 3kg - han blir ju så tjock av höet ) och nästa fodring är kl 7 nästa morgon...
Man borde för f-n kräva hästkörkort av folk för att de ska få ha häst.
Det kan väl inte bara vara en massa idioter som har häst????
Jag blir så UPPRÖRD!
Lika dumt som när man är tillbaka i sitt eget stall där hästarna har det ganska så bra o upptäcker att nu när där tydligen inte är ngn tänkande person kvar så kvittar det när man kvällsfodrar om det skilljer flera timmar från dag till dag. Eller att stora 600kgs hästen som står på spån har ätit upp allt sitt kvällshö kl 20 (hela 3kg - han blir ju så tjock av höet ) och nästa fodring är kl 7 nästa morgon...
Man borde för f-n kräva hästkörkort av folk för att de ska få ha häst.
Det kan väl inte bara vara en massa idioter som har häst????