Ariat boots

• Western
  • Trådstartare Trådstartare RamonaP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 985
R

RamonaP

Jag befinner mig just nu i Arizona och för ett par dagar sen besökte jag en boot barn. Tänkte att jag skulle införskaffa mina allra första boots.
Det blev en smärre chock när jag steg in i butiken och såg alla hyllmeter med boots.
Hur skulle jag kunna välja!
Jag behövde hjälp och berättade för butikspersonalen vad jag var ute efter. Kvinnan som hjälpte mig plockade fram ett par som jag gillade förutom att jag ville ha dem mörkare och det fanns ju.
Jag köpte mina första boots och det blev ett par av Ariat.
Jag har läst lite i trådarna här om boots innan men hittar inget om detta märket. Jag läste med att man bör satsa på ett par i prisklasserna över 2000 men mina gick bara för 900 märkte jag när jag kommit hem. Jag kan förstå att det kan vara billigare här men tyckte nästan att det var för billigt.
Har jag köpt för dåliga boots nu :crazy: Vill ju ha ett par som håller mer än ett par år.
Bör jag köpa ett par nya medan jag ändå är kvar här i usa?
Jag kan absolut inget om märken och det enda jag kom ihåg från trådarna här var double H men det såg jag inga.

Sv: Ariat boots

Ariat är ett kvalitetsmärke, så du köpte nog ett par bra boots! Skulle du köpa dom här i Sverige så skulle dom nog kosta det tredubbla, så trivs du i dom och du tyckte dom var billiga så köp med dig ett par till! Då kan du ju ha ett par när du tränar och ett när du tävlar :).
Här kan du läsa om Ariat http://www.ariat.com/

Ariat är tillsammans med Justin och Tony Lama i toppsegmentet av westernboots (om du inte vill satsa på riktiga dyrgripar typ Lucchese). Du har garanterat köpt ett par boots som du kommer att trivas med länge. Jag har flera Ariat, bla ett par som är 5-6 år som jag har som gårdsskor och dom är på varje dag till mockning, trädgårdsarbete, bilmek, allt... och dom blir bara skönare.

Hej
Ariat boots är toppen Boots och jag har aldrig hittat dom här i swe . Jag hade alltid Ariat boots i usa när jag jobbade med hästar och red hela dagarna. Dom sista jag hade som jag tog med hem oljade jag in med jämna mellan rum och dom höll i 7år. Så du kan jätte gärna få köpa hem ett par Ariat boots åt mig med. :)
Jag brukade betala 120 dollar för dom för 9år sedan.

Hej!

Jag har ett par Arial boots. Dom är köpta från USA, för jag har inte heller hittat några här i sverige.
Men jag tycker dom är helt underbara :love:
Så jag tycker du gjort ett mycket bra köp.
Köp ett par till om du har råd, helt klart värt de. Mycket nöje :D

Jag har två par Ariat-boots, ena paret är engelsk jodphursmodell med blixtlås fram och den andra är snörkängemodellen.
Kan säga att jag kommer aldrig att skaffa några andra boots än dessa för de är uuuunderbara!!!!! :love::love:
Snörparet kostade mig ca 2500:- men det är de verkligen värda... :bump:

Ariats vanliga ridstövlar tillhör de bästa i lägre mellanprisklasserna här i USA. De har fantastiska garantier och lädret brukar vara i riktigt fin kvalitet, särskilt med tanke på priset. Deras westernstövlar är säkert lika bra.

Liknande trådar

Hemmet Läste en tråd på Facebook om någon som köpt en grillpanna på Erikshjälpen, rengjort, oljat in och fått jättefin. Nu var det inte... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 552
Senast: Enya
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 799
Senast: Lixiigirl
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka