N
nikkis1
Min häst har fått artros i halskotpelaren mellan 6 och sjunde halskotan den var enorm sa vetrinären. Skulle vilja veta om det är nån som har lite information o dela med sig om detta det här har ju vart en hopphäst och det förstår jag ju att han aldrig mer kan bli frågan är om man ens kan rida en häst med detta och kommer han att bli sämre o sämre eller?? Jag upptäckte detta efter en hoppträning då han skulle få lite havre på backen o såg att han inte kunde få ner huvudet ens i knähöjd på sig själv ej heller till höger hade också kännts som han helt plötsligt tappade balansen o for i sidled när vi stod still. Hade ut en kotknackare o vetrinär o fick kortison 2ggr blev sen bättre o skulle ef 9 dars vila skritta honom lite o fick då korsförlamning som vi inte förstod direkt trodde att det hade nåt med nacken o göra vilket det kanske hade också fick iallafall beh för detta men åkte ändå in på atg för en röntgen då detta hittades. Har ridit honom lite ef det men tycker inte alls att han känns som vanligt är lite snubblig lite seg en väldigt pigg häst förr känns markbunden i traven i galloppen känns inget alls men magkänslan säger att han har ont. Vill fortfarande inte sätta huvudet nå gärna till höger o när han gör det med hjälp av mat så backar han alltid som om han tappat balansen. Hur ser hans framtid ut nån med erfarenhet hjälp..