Bukefalos 28 år!

Artros, pålagringar, lösa benbitar (och hooks?)

Sv: Artros, pålagringar, lösa benbitar (och hooks?)

Det känns lite vanskligt att med så svåra diagnoser uppmuntra till att prova att gå emot veterinärs uttryckliga instruktioner?

Enligt djurskyddslagen får man inte låta ett djur lida. Om hästen har ont och det innebär smärta och stora permanenta inskränkningar i dess liv att hålla den levande - är det då inte just att låta hästen lida?

Det där funderade jag lite på, i Sverige hade det nog inte varit lagligt att hålla en häst vid liv som har såpass stora besvär väl? Sen vet jag inte hur djurskyddslagen ser ut i Belgien, men tycker att veterinären verkar lite märklig i sitt uttalande att hästen inte kan "bralla" i hagen utan att få ont, men att den däremot kommer kunna promenadridas..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 290
Senast: Disen
·
Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: daphna
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp