Artros - wtf?

mandalaki

Trådstartare
Det slutgiltiga ålderstecknet - jag har fått ARTROS (enligt sjukgymnasten). :arghh:

Dessutom i höften och jag har alltid tänkt att höfterna, det är sånt där som gamla får problem och så opereras de och sen slutar det ändå med rullator :cry:

Har inte röntgats men hon lät trovärdigt säker så jag får börja träna med henne som hon säger. Och gå ARTROSSKOLA 😤

Finns det någon mer här som har den här skiten och har lyckats göra något åt det?
 
Min förälder har artros i en axel. Träning har gjort stor skillnad till det bättre :)
Bra att höra! :up: Med tanke på hur ont jag har kan jag inte fatta hur jag ska kunna träna alls. Men jag antar att de vet vad de utsätter en för, artros är väl inget direkt mysterium.
 
Bra att höra! :up: Med tanke på hur ont jag har kan jag inte fatta hur jag ska kunna träna alls. Men jag antar att de vet vad de utsätter en för, artros är väl inget direkt mysterium.
Sambon fick ha kryckor i början, nu gör det mest ont när han överansträngt det, så det blir absolut bättre med tid! Det finns väl ett och annat hästtillskott du kan tugga i dig också. ;)
 
Jag reagerade väl ungefär som du. Det är några år sedan nu och att jag gick artrosskola och gör mina övningar håller det i schack.
På mig är det ena höften. De sa åt mig att det troligen kunde vara att jag skadade mig som satte igång det.
 
Sambon fick ha kryckor i början, nu gör det mest ont när han överansträngt det, så det blir absolut bättre med tid! Det finns väl ett och annat hästtillskott du kan tugga i dig också. ;)

Ska kolla, jag har kompisar som säljer foder :D
Jag tycker att det är så fantastiskt att så många vcläkare har så bra syn att de kan ge diagnos artros! ;)

Sjukgymnast, darling :crazy: Vc ville inte ta det utan hänvisade mig till sjukgymnast.

Och jag muttrade också sådär först. Men vad hon sa var att jag gav smärtsvar typiska för artros när hon böjde och tänjde. Och det lät trovärdigt.

Men känner jag ingen förbättring av träningen kommer jag att stånga mig in på vc.
 
Jag fick också remiss till sjukgymnast för en axel. Vi höll på i tre månader med alla möjliga behandlingar utan framgång, sista gången sa jag att vi kan prata bort tiden för den är ju betald. Det slutade med en stor operation och den axeln är bättre än den o-opererade.
 
Det slutgiltiga ålderstecknet - jag har fått ARTROS (enligt sjukgymnasten). :arghh:

Dessutom i höften och jag har alltid tänkt att höfterna, det är sånt där som gamla får problem och så opereras de och sen slutar det ändå med rullator :cry:

Har inte röntgats men hon lät trovärdigt säker så jag får börja träna med henne som hon säger. Och gå ARTROSSKOLA 😤

Finns det någon mer här som har den här skiten och har lyckats göra något åt det?
Trevligt! Min mamma, 80, och du kan bli klasskamrater på ARTROSSKOLAN.
 
Sjukgymnaster varken kan eller får ställa en sån diagnos, men de kan misstänka det.
Lugn och fin.
Jadå, jag är rätt lugn om det mesta kring det här - förutom åldersaspekten :banghead:

Jag vill bara kunna gå igen, oavsett om det blir mha träning eller operation. Har dåligt tålamod på den här punkten.

Vad säger du som kan det här, är det vettigt att köra hennes träning först och gå till läkare först när jag konstaterat att det inte hjälpte?
 
Tant 😈

Är du också halt alltså? Och har skitont?
Nja, just nu är det rätt ok faktiskt.
Senaste kortisonsprutan för knappt ett år sen tog bättre än de tidigare. Hältan skyller jag på hälsporren. ;)

Värst faktiskt att skritta och det är väl det jag gjort mest det sista året.
 
Min mamma har artros i höften och borde träna, men kan inte. Hon har svårt för att gå "längre" sträckor, typ när hon ska handla något i en affär i mer än 5 minuter....
Detta beror dock inte på höften utan på hennes båda utslitna knän som läkaren har rekommenderat att operera. Mamma velar dock på den punkten så hon går och har ont istället. Min mamma är en envis kvinna! :D
Hon har dock gjort några övningar i början för höftsmärtan och det gav bra resultat, innan knäna gav en massa smärta i stället. Till och med min envisa mamma som annars är lite negativ till att göra rörelser och övningar och sjukgymnastbesök :D erkände alltså att hennes höft mådde bättre och att sjukgymnasten hade rätt!
 

Liknande trådar

Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 284
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 595
Ekonomi & Juridik Hej alla bukisar! Nu måste jag fråga om råd då jag inte vet vad jag ska göra. Det är så här att jag fick hem mitt halvblodsto förra året...
2
Svar
39
· Visningar
5 674
Senast: pews1972
·
Kropp & Själ (jättelång tråd) Min bror är ute på jävligt djupt vatten och just nu bryr jag mig ärligt talat inte så mycket om vilka beslut han tar...
2
Svar
21
· Visningar
2 347
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp