Fast ibland blir det lite .. O_o med alla dessa namn. Fann just denna lista med förklaringar om namn som jag inte tidigare hört:
cupiosexual: An extension of the asexual spectrum in which one desires a sexual relationship, but feels no sexual attraction towards anyone.
akoisexual: Experiencing sexual attraction but having the feelings fade after the feelings are reciprocated. Akoisexual can also be further defined as not caring if the feelings of sexual attraction are reciprocated or not
requeisexual: limited or no sexual attraction/interest/activity due to some form of emotional exhaustion. Emotional exhaustion may be the result of previous sexual endeavors and past experiences dealing with sexuality, or from something else just as emotionally draining.
recipsexual: Experiencing sexual attraction only after realizing someone is sexually attracted to you
Fast å andra sidan så kan jag förstå det, vi människor har ju ibland en önskan om att kunna sätta "labels" på oss själva. Inklusive jag själv, fast egentligen borde ju den 'label'n vara mitt namn ;)

edit: och jag erkänner att "people who feel attraction towards people, but with no desire to have the feelings reciprocated or the desire to act on it." känns lite som jag :cautious::laugh: Tur att man har ordet ace :grin:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 834
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Norma
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 258
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp