Nej det är du inte! Jag lever ensam och saknar verkligen inte något romantiskt förhållande - men ibland hade det varit praktiskt att ha någon annan som bidrog till kassan och kunde passa hunden när jag har heldagskurs tex. :D

Jag är inte asexuell i betydelsen gillar inte sex, det är bara inte viktigt för mig. Jag har nog varit både förälskad och kär, men inte heller det är viktigt för mig. I längden blir det bara krångel, orka med allt besvär för något så... oviktigt. Typ.
Det där kunde jag ha skrivit! Jag har varit förälskad, kär, sambo, känner sexuell attraktion - men jag trivs så jäkla bra som singel. Varför stöka till det när man har frid? :D

Vad gäller sex gillar jag det när jag har det, när jag inte har det under en längre period tänker jag inte på det. Jag tycker att sex är överreklamerat. ;)
 
Det där kunde jag ha skrivit! Jag har varit förälskad, kär, sambo, känner sexuell attraktion - men jag trivs så jäkla bra som singel. Varför stöka till det när man har frid? :D

Vad gäller sex gillar jag det när jag har det, när jag inte har det under en längre period tänker jag inte på det. Jag tycker att sex är överreklamerat. ;)

Ungefär som mat. Visst, det är jättegott med någon superkomplicerad maträtt med ovanliga ingredienser, noggrant tillagad och vackert serverad. Men jag blir lika jävla mätt på några rostmackor, det tar två minuter plus att jag kan äta dem medan jag gör något annat. Det är bara inte värt det. :laugh:
 
Det går ju att svara "Nej, jag orkar inte bry mig om sådant" också, om det nu ska behöva motiveras på något vis :)
Fast jag menar att ibland vill man berätta, då kan det ju vara fiffigt om man själv har koll på vad man är.
Av olika anledningar, ibland vill jag bara stoppa ner en sanning halsen på de som säger "du har inte hittat den rätte". Och ibland hittar man en fördomslös person som man helt enkelt vill dela den informationen med.
 
Fast jag menar att ibland vill man berätta, då kan det ju vara fiffigt om man själv har koll på vad man är.
Av olika anledningar, ibland vill jag bara stoppa ner en sanning halsen på de som säger "du har inte hittat den rätte". Och ibland hittar man en fördomslös person som man helt enkelt vill dela den informationen med.
Det här är lite samma som att jag inte berättar för alla att jag hämtar min mat i sopcontainern för det "kan man ju inte då blir man sjuk och det är ju sååå äckligt". "Men wienerbröden smakade iallafall bra" brukar jag säga :devil: och det är jätteintressant att se minen på dom som dömer. :laugh:

Hela livet verkar gå ut på att skaffa en utbildning, skaffa villa-volvo-vovve och familj och bo i ett fint hus som är välstädat precis hela tiden och leva enligt gängse norm och ve den som avviker det minsta, då är man antingen ett psykfall eller har diagnoser för "det vet ju alla hur dom är". :meh:
Jag brukar säga "ja du lever ditt liv i förnekelse och jag lever mitt utan rosa brillor" när nån dömer.
 
Jag kan nog räknas som asexuell. Jag har aldrig haft pojk/flickvän och tror inte jag kommer ha i framtiden.
 
Jag har alltid varit den som är annorlunda och inte följer normen hur man "ska" vara. När vännerna i tonåren började kära ner sig i nya killar varje vecka blev det väldigt uppenbart. Jag var inte det minsta intresserad utav att fnittra, rodna och glo längtande efter någon fjunig idiot. Vännerna tyckte att jag förstörde för dem genom att inte vilja framstå som ett mjäkigt våp precis som de.

Jag har haft några korta relationer, men det har varit på killens initiativ och de har upphört pga min oförmåga att... ja, leva i tvåsamhet. Jag berättar hur jag är och först tycker killen att det är skönt med en tjej som inte är så där emotionell etc, men när han märker att jag faktiskt talat sanning är det inte lika kul längre.. :cautious: Min kropp kan uppskatta sex, men hjärnan är upptagen med att analysera situationen och hjärtat har tagit permanent semester. Jag har dessutom stort behov av egentid och avskyr telefonsamtal och sms. Killar är i regel känsliga, behöver pysslas om och få uppmärksamhet för att bekräfta deras självbild/ego. Då jag själv inte behöver yttre bekräftelse tycker jag att folk som behöver det är jobbiga.

Mina systrar har mångåriga stabila förhållanden med barn och hus etc. Ett tag var det ett jävla tjat om att jag bara inte träffat den rätte än eller "Det är ok om du är lesbisk". :banghead: Nu har familjen någorlunda accepterat att jag är som jag är.

Pga andra orsaker har jag blivit utredd hos psykolog och då kom det fram att jag har en ovanlig personlighetsstörning. Det var jävligt skönt att få papper på att det är som det är och inte går att ändra på. Sannolikheten att jag kommer att bli kär eller vilja ha ett långvarigt förhållande är i stort sett obefintlig. Jag skäms inte över detta (varför skulle jag det?) och har inga problem med att berätta för folk.

Jag kan uppskatta en attraktiv person, men jag vill inte ligga med den. Jag har en del vänner som jag har en speciell relation med, vi är väldigt nära fysiskt men inte på ett sexuellt plan, cuddlebuddy typ. :love: En manlig vän ligger jag med när vi träffas ( vartannat till vart tredje år typ) , man vet vad man får och man vet att det är bra, vi har inga romantiska känslor för varandra och har en väl definierad vänskap. Kan utan problem gå flera år utan sex, saknar det inte. Letar inte heller efter en partner, undviker det snarast, jag trivs bäst själv. :D
 
Jag har alltid varit den som är annorlunda och inte följer normen hur man "ska" vara. När vännerna i tonåren började kära ner sig i nya killar varje vecka blev det väldigt uppenbart. Jag var inte det minsta intresserad utav att fnittra, rodna och glo längtande efter någon fjunig idiot. Vännerna tyckte att jag förstörde för dem genom att inte vilja framstå som ett mjäkigt våp precis som de.

Jag har haft några korta relationer, men det har varit på killens initiativ och de har upphört pga min oförmåga att... ja, leva i tvåsamhet. Jag berättar hur jag är och först tycker killen att det är skönt med en tjej som inte är så där emotionell etc, men när han märker att jag faktiskt talat sanning är det inte lika kul längre.. :cautious: Min kropp kan uppskatta sex, men hjärnan är upptagen med att analysera situationen och hjärtat har tagit permanent semester. Jag har dessutom stort behov av egentid och avskyr telefonsamtal och sms. Killar är i regel känsliga, behöver pysslas om och få uppmärksamhet för att bekräfta deras självbild/ego. Då jag själv inte behöver yttre bekräftelse tycker jag att folk som behöver det är jobbiga.

Mina systrar har mångåriga stabila förhållanden med barn och hus etc. Ett tag var det ett jävla tjat om att jag bara inte träffat den rätte än eller "Det är ok om du är lesbisk". :banghead: Nu har familjen någorlunda accepterat att jag är som jag är.

Pga andra orsaker har jag blivit utredd hos psykolog och då kom det fram att jag har en ovanlig personlighetsstörning. Det var jävligt skönt att få papper på att det är som det är och inte går att ändra på. Sannolikheten att jag kommer att bli kär eller vilja ha ett långvarigt förhållande är i stort sett obefintlig. Jag skäms inte över detta (varför skulle jag det?) och har inga problem med att berätta för folk.

Jag kan uppskatta en attraktiv person, men jag vill inte ligga med den. Jag har en del vänner som jag har en speciell relation med, vi är väldigt nära fysiskt men inte på ett sexuellt plan, cuddlebuddy typ. :love: En manlig vän ligger jag med när vi träffas ( vartannat till vart tredje år typ) , man vet vad man får och man vet att det är bra, vi har inga romantiska känslor för varandra och har en väl definierad vänskap. Kan utan problem gå flera år utan sex, saknar det inte. Letar inte heller efter en partner, undviker det snarast, jag trivs bäst själv. :D
Nu blev jag ju nyfiken vad är det för personlighetsstörning? Du svarar givetvis bara om du vill.
 
Det är väl inte skämmigt alls
Det måste vara ganska skönt och lugnt att känna att en klarar sig bäst själv och inte har behov av ett förhållande
Inte skämmigt nu längre men när jag växte upp så var det det, man blev betraktad som en outsider men lyckligtvis hade jag sådana kompisar som inte brydde sig, dom såg mig som den jag var och inte som "losern" som aldrig sprang runt efter brudar eller festade varenda helg.

Jag kan lova att det ÄR lugnt och skönt och befriande att aldrig behöva ta en massa hänsyn, jag åker dit jag vill-när jag vill och träffar vem jag vill utan att nån kan göra nåt åt det och försöka bestämma en massa. :)
 
Jag har alltid varit den som är annorlunda och inte följer normen hur man "ska" vara. När vännerna i tonåren började kära ner sig i nya killar varje vecka blev det väldigt uppenbart. Jag var inte det minsta intresserad utav att fnittra, rodna och glo längtande efter någon fjunig idiot. Vännerna tyckte att jag förstörde för dem genom att inte vilja framstå som ett mjäkigt våp precis som de.

Jag har haft några korta relationer, men det har varit på killens initiativ och de har upphört pga min oförmåga att... ja, leva i tvåsamhet. Jag berättar hur jag är och först tycker killen att det är skönt med en tjej som inte är så där emotionell etc, men när han märker att jag faktiskt talat sanning är det inte lika kul längre.. :cautious: Min kropp kan uppskatta sex, men hjärnan är upptagen med att analysera situationen och hjärtat har tagit permanent semester. Jag har dessutom stort behov av egentid och avskyr telefonsamtal och sms. Killar är i regel känsliga, behöver pysslas om och få uppmärksamhet för att bekräfta deras självbild/ego. Då jag själv inte behöver yttre bekräftelse tycker jag att folk som behöver det är jobbiga.

Mina systrar har mångåriga stabila förhållanden med barn och hus etc. Ett tag var det ett jävla tjat om att jag bara inte träffat den rätte än eller "Det är ok om du är lesbisk". :banghead: Nu har familjen någorlunda accepterat att jag är som jag är.

Pga andra orsaker har jag blivit utredd hos psykolog och då kom det fram att jag har en ovanlig personlighetsstörning. Det var jävligt skönt att få papper på att det är som det är och inte går att ändra på. Sannolikheten att jag kommer att bli kär eller vilja ha ett långvarigt förhållande är i stort sett obefintlig. Jag skäms inte över detta (varför skulle jag det?) och har inga problem med att berätta för folk.

Jag kan uppskatta en attraktiv person, men jag vill inte ligga med den. Jag har en del vänner som jag har en speciell relation med, vi är väldigt nära fysiskt men inte på ett sexuellt plan, cuddlebuddy typ. :love: En manlig vän ligger jag med när vi träffas ( vartannat till vart tredje år typ) , man vet vad man får och man vet att det är bra, vi har inga romantiska känslor för varandra och har en väl definierad vänskap. Kan utan problem gå flera år utan sex, saknar det inte. Letar inte heller efter en partner, undviker det snarast, jag trivs bäst själv. :D
Det där är så jag så det finns inte. :o
Jag har dessutom stort behov av egentid och avskyr telefonsamtal och sms.
Stämmer så bra så utom telefonsamtal för där funkar det men sms och chatt,,,,,,,, :yuck:

Min kropp kan uppskatta sex, men hjärnan är upptagen med att analysera situationen och hjärtat har tagit permanent semester.
Jag har aldrig varit intresserad av sex så därför har dä int blitt nåe. :cool:
Jag har delat säng med tjejer men bara för att få sova när sängplatserna varit begränsade men hittills har jag inte känt nåt annat än trötthet och somnat omgående hur snygg och trevlig tjejen än varit så om nån pekar ut mig som våldtäktsman så får dom jobbigt att försöka bevisa det. :D

"Och bakom den kalla fasaden klappar ett hjärta av sten."
 
Det finns ju även demisexualitet (alla dessa namn :grin:) då man inte upplever sexuell attraktion förrän man har en djup emotionellt band till någon.

(den här dumma smileyn vill inte gå bort ->:p)

Aha! Då förstår jag genast mycket mer om mig själv, vad bra, börjat tro att det är nåt fel på mig som aldrig blir intresserad av någon!

Men om sanningen ska fram så finns det känslor kvar för exet, tog slut över ett år sen, och därför har jag bara typ mått illa och blivit illa till mods och starkt irriterad när någon annan visat intresse. Jag kan fortfarande inte ens tänka tanken på att vara med någon annan :down: :cautious:
 
Jag kan lova att det ÄR lugnt och skönt och befriande att aldrig behöva ta en massa hänsyn, jag åker dit jag vill-när jag vill och träffar vem jag vill utan att nån kan göra nåt åt det och försöka bestämma en massa. :)
Visst är det. Samtidigt så behöver inte ett förhållande innebära att du blir hindrad i det du vill göra.
 
Visst är det. Samtidigt så behöver inte ett förhållande innebära att du blir hindrad i det du vill göra.
Nej men vad jag erfarit hittills så blir det ett himla mycket tyckande hela tiden, jag funkar inte då, förresten var det likadant när jag jobbade, jag är för självgående för att behöva styras så cheferna var vansinniga på att jobben dom kom med redan var klara och jag var på väg mot nästa när dom kom och skulle dela ut arbetsuppgifterna. Jag behöver ingen chef så därför startade jag eget.
 
Aha! Då förstår jag genast mycket mer om mig själv, vad bra, börjat tro att det är nåt fel på mig som aldrig blir intresserad av någon!

Men om sanningen ska fram så finns det känslor kvar för exet, tog slut över ett år sen, och därför har jag bara typ mått illa och blivit illa till mods och starkt irriterad när någon annan visat intresse. Jag kan fortfarande inte ens tänka tanken på att vara med någon annan :down: :cautious:
Javisst blir det svårt att förstå när många pratar om omedelbar sexuell attraktion till någon eller när någon säger att de "måste" ha passion/bli attraherade av någon innan de kan bli kära - jag kan själv inte riktigt förstå mig på det även om jag vet att det finns folk som upplever det så.
Men det finns nog lika många, som av de sista jag nämnde, som behöver få djupare känslor för någon innan de kan känna fysisk attraktion till någon, jag tror inte att det är så ovanligt egentligen.

Det sista är jag totalt okunnig om (:o) men jag inbillar mig att det inte är heller så ovanligt ;)
 
Jag är lite förvirrad över mig själv också :rofl:
Sex med någon annan har jag aldrig haft humör/lust för, men samtidigt så har jag haft sexdrömmar och är ganska själv-sexuell så att säga..? :o:angel:
Väldigt motstridigt tycker jag :cautious: Ibland undrar jag om jag är asexuell eller om jag är för rädd/försiktig för att kunna tänka mig ha sex med någon annan, och det i sig blir ju ett fysiskt hinder också.

Men har bara varit kär en gång, så jag får vänta och se om jag hamnar i ett förhållande och då se hur jag känner :p men det är lite jobbigt att inte veta vad/vem man egentligen är :meh:
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 832
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Norma
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 252
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp