Äter hästbajs

Ireland

Trådstartare
Min hanhund (ej kastrerad, än) äter mer än gärna hästbajs. vad kan det bero på? Trots ett flertal tillsägelser varje dag så gör han det om och om igen. Gödselstacken är som ett stort smörgåsbord..
Kan han ha brist på nåt? Han äter ett fullfoder, men det garanterar ju inte att han får i sig allt.. Någon tipsade mig om hundmineraler.
Gärna tips!

Sv: Äter hästbajs

Därför att det är gott;)

Alla hundar jag känner stoppar mer än gärna i sig hundbajs. Likaså hovbitar.

Alla mina hundar har älskat hundbajs, och hovrens.

Jag försöker se det så att 1) det är bra för magen för dem och 2) hästarna är i alla fall vegitarianer när de små änglarna kommer och pussas med hela ansiktet inkletat :D

Ingen idé att bli sur och försöka neka dem, jag skulle bara få neja mig blå och bli på dåligt humör.

Har nog ingenting med vitamin- eller mineralbrist. Det är enligt alla hundar jag haft en delikatess som helt enkelt inte går att motstå. Jag bryr mig heller inte och ingenting har någonsin hänt under de mer än tio åren mina hundar vid tillfälle stoppat i sig.

Har nog ingenting med vitamin- eller mineralbrist. Det är enligt alla hundar jag haft en delikatess som helt enkelt inte går att motstå. Jag bryr mig heller inte och ingenting har någonsin hänt under de mer än tio åren mina hundar vid tillfälle stoppat i sig.

Hundar äter bla avföring för tarmflorans skull (de facto).

Jag skulle vara jätteglad om det bara var hästbajs min hund (whippet) åt men han har ett gigantiskt smörgåsbord av hundskit ute istället:(

Nu när det blivit en massa snö så har det på något konstigt sätt blivit "ok" att ge tusan i att plocka upp sina högar:confused:

Jag kan inte släppa honom längre för han letar genast upp en hög och snabb är han. Har väntat på att detta beteende ska försvinna men han är i dag 1.5 år. Spelar ingen roll om han precis ätit och borde vara proppmätt, det går bara inte att motstå tycker han.

Slänger in en liten fråga här, om man har en sådan bajsätare som min, hur ofta bör man avmaska honom tror ni?

/Söderböna

Jag skulle vara jätteglad om det bara var hästbajs min hund (whippet) åt men han har ett gigantiskt smörgåsbord av hundskit ute istället:(

Nu när det blivit en massa snö så har det på något konstigt sätt blivit "ok" att ge tusan i att plocka upp sina högar:confused:

Jag kan inte släppa honom längre för han letar genast upp en hög och snabb är han. Har väntat på att detta beteende ska försvinna men han är i dag 1.5 år. Spelar ingen roll om han precis ätit och borde vara proppmätt, det går bara inte att motstå tycker han.

Slänger in en liten fråga här, om man har en sådan bajsätare som min, hur ofta bör man avmaska honom tror ni?

/Söderböna

Äter dem hundbajs så saknar de något. Iaf enligt Ceasar Milan (Såg det i ett program)

Äter dem hundbajs så saknar de något. Iaf enligt Ceasar Milan (Såg det i ett program)

Nej det har inte med saken att göra. Herbivoer har andra enzymer som carnivoer inte har och dessutom en högre halt lactobakterier i magen. Hunden får i sig detta av att äta bajs=gynnar tarmflora och matsmältning.

edit:

Sorry såg inte att du skrivit HUNDbajs!

Izor - som är kräsen med maten - äter inte hästbajs, inte heller hundbajs. Han kan på sin höjd lukta på bajset, men sedan är det ointressant.
Tycker att det är ganska skönt.

Min hanhund (ej kastrerad, än) äter mer än gärna hästbajs. vad kan det bero på? Trots ett flertal tillsägelser varje dag så gör han det om och om igen. Gödselstacken är som ett stort smörgåsbord..
Kan han ha brist på nåt? Han äter ett fullfoder, men det garanterar ju inte att han får i sig allt.. Någon tipsade mig om hundmineraler.
Gärna tips!

Därför att det är gott såklart:p

/Söderböna

Min whippa är likadan!
Hon kommer rännande med fruset bajs i käften, som hon sedan med god lust mumsar i sig. Och inte bara det! Det som är godast är helt klart människobajs!
Häromkring skiter folk vid gångvägarna och kastar ut använda blöjor genom fönstren. Det är så j*vla äckligt!

Angående hästbajset har jag alltid fått höra att det är bra för dom...ska läsa igenom vallhunds länk noga.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
557
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 443
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur