Återfallsryttare

Jag red flera gånger i veckan på ridskola från det att jag var 7-11 år. Sen tappade jag bort mig då det blev dags för tävlingar och sånt - det var inte alls det jag ville. Red sedan sporadiskt under gymnasietiden, då min vän hade eget stall och häst.
Blev sedan gravid när jag var 21, sen föddes nummer 2 när jag var 24 och nummer 3 när jag var 28.

När min förstfödda började rida på ridskola var jag 30 år och hästarna smög sig sakta inpå igen. Dottern ville sedan ha medryttarhäst, där fick jag en uppstart i teori-delen igen. Nu är jag 35 och sedan 7 månader tillbaka har jag egen häst, hur nu det kom sig 🤣

Jag märker att jag blivit modigare med åren, och fått bättre balans. Jag har inga krav på mig själv eller hästen, utan bestämmer själv vilka mål vi vill uppnå. Underbart!

Det enda dåliga är att jag inte alls är lika lättlärd som när jag var barn/tonåring. När jag tog examen från högskolan var det som att min hjärna var klar med plugg och inlärning. Så jag har verkligen fått anstränga mig när det kommer till att lära mig om utrustning framförallt.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 576
Senast: iNHALE
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 267
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 601
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp