ATG:s ombudskostnader

Sv: ATG:s ombudskostnader

Hovrätten har idag undanröjt tingsrättens dom. ATG kommer att få betala både sina egna och Unibets ombudskostnader i både tingsrätten och hovrätten. Enligt uppgift i travronden uppgår Unibets kostnader till 5,5 mkr och ATGs kostnader til 12,7 mkr.

Väl använda pengar?
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

Vad skulle alternativen vara?
Att snåla in på advokaterna och riskera att ha förlorat på grund av det?
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

18,2 miljoner svenska kronor. Tycker man att det är en okej konsultkostnad så ska man nog inte beklaga sig över låga prissummor i loppen någon mer gång.
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

Som sagt vad är alternativen? En rättsprocess kostar pengar och varje krona som satsas hos parasiterna istället för ATG är också en förlust.
Börjar ATG tappa marknadsandelar är 18 miljoner småpotatis i sammanhanget.
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

Som sagt vad är alternativen? En rättsprocess kostar pengar och varje krona som satsas hos parasiterna istället för ATG är också en förlust.
Börjar ATG tappa marknadsandelar är 18 miljoner småpotatis i sammanhanget.
När man börjar kalla 18 miljoner småpotatis har man blivit fartblind.
Det man kan reagera över tycker jag är ombudens enorma kostnadsskillnad.
ATG:s ombud verkar ha haft helt fria händer att ta ut ombudskostnad.
Men det är klart...har man med mjölkkossan att göra är det ju bara att grabba för sig.
Att det kostar och slåss för sin existens är självklart för oss alla men nog är det anmärkningsvärt villka skillnader i ombudskostnader?...
gulan
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

Om Unibet tar 100000 kr/dag i omsättning från ATG:s vinnarspel motsvarar det ett nettotapp på strax under fem miljoner per år och uteblivna skatteintäkter för staten på ca 2.5 miljoner.
Under den femårsperioden som rättsprocessen tagit blir det 25 miljoner. 200000/dag - 50 miljoner, 400000 - 100 miljoner...
Klart att man kan ha åsikter om hur mycket pengar advokatbyrån debiterar men det enda man INTE kan göra är att stillasittande se på hur miljonerna lämnar landet och travsporten.
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

men det enda man INTE kan göra är att stillasittande se på hur miljonerna lämnar landet och travsporten.
Har jag påstått det?
Jag är den första att skriva under på att driva bort unibet från vårt travspel
Klart att man kan ha åsikter om hur mycket pengar advokatbyrån debiterar
Ja just...och vad är det som kritiseras i tråden?
gulan
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

I en så här viktig fråga får det inte finnas några tveksamheter om att allt är ordentligt utrett. För att kunna kritisera summorna krävs det att man har full insyn vilket jag tvivlar på att någon här har.
Är det så att det slösats med travsportens pengar är det naturligtvis en katastrof. Är det vad som krävs för att gå till botten med det här så är det så.
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

För att kunna kritisera summorna krävs det att man har full insyn vilket jag tvivlar på att någon här har.
Varför måste man ha full insyn? Det räcker väl att jämföra totalsumma utlagda pengar?
Båda parter har något enormt mycket att vinna på att "vinna". Man ska ha klart för sig att Unibet vill i framtiden få tävla mot ATG om spelarna...helt lagligt. ATG vill ha monopol (jag också) Båda parter torde vara mycket måna om att få tag på så bra ombud som möjligt, eftersom det för båda står mycket på spel :).
Hur kan det då komma sig att det ombud ATG valt att använda måste ha ett arvode som är nästan 8ggr så stort som Unibet? Här pratar vi ju inte heller om 1000-lappar utan millar.
Känner sig Unibet så säkra på att vinna loppet att de känner att de kan sätta ett pris till sitt ombud? (de är ju ett vinstdrivande företag och måste därmed också ta hänsyn till utgifter och kostnader. Då kan man- direkt kan fråga sig...behöver inte ATG också göra det samma? Mitt svar Nej... ATG har råd att slösa. Och gör det utan att skämmas.
gulan
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

Unibet 5.5 Mkr, ATG 12.7 Mkr. Mer är det ju men inte 8 ggr så mycket.
Om det är rimligt med dubbelt så höga kostnader pga att det kan vara ett svårare bevisläge från ATGs sida vet jag inte.
Är för övrigt inte säker på vad det är som diskuteras i den här tråden, om det är att ATG har rätt att använda travsportens pengar för att bedriva process så är min åsikt ett absolut JA!, är det att advokatbyrån har tagit ut orimligt höga kostnader så överlåter jag det till andra med mer insyn och kunskap att bedöma.
 
Sv: ATG:s ombudskostnader

Unibet 5.5 Mkr, ATG 12.7 Mkr. Mer är det ju men inte 8 ggr så mycket.
Ok jag har för mig jag läst att Unibets ombud tog 1,5 mille, och ATG:s 8 millar. Men det var ju å andra sidan när det var i tingsrätten.
Om det är rimligt med dubbelt så höga kostnader pga att det kan vara ett svårare bevisläge från ATGs sida vet jag inte.
Alltså jag har aldrig hört att svår bevisbörda kostar mer?
Är för övrigt inte säker på vad det är som diskuteras i den här tråden,
Bara att läsa igen.
om det är att ATG har rätt att använda travsportens pengar för att bedriva process så är min åsikt ett absolut JA!
,
Min med! Som jag skrev ovan.....
är det att advokatbyrån har tagit ut orimligt höga kostnader
Ja så är det absolut!!! Eftersom ingen på ATG behöver ligga sömnlös på nätterna och undra om debet och kredit går ihop....så några millar hit eller dit är väl inget att gruffa om....
så överlåter jag det till andra med mer insyn och kunskap att bedöma.
Det är tur att alla inte resonerar som du. Myndigheter och organisationer måste granskas och kritiseras, annars är det lätt att de försvinner bort från verkligheten..och tappar grepp om pengars värde
gulan
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp