Att aldrig få sova

Just detta är lite oroande.
Jag behöver vakna flera gånger. Har ödem och ödem tömmer sig under natten när man ligger ner.
Så jag vaknar - extremt kissnödig - går på toa, lägger mig i den varma sköna sängen igen och somnar på några sekunder.

Ska testa och se om det funkar men är skeptisk.

Läkaren var också väldigt tydlig med att det är farligt att vänja in sig på dem. De är dessutom inte möjliga att dela.
Jag har använt oxascand (som skrevs ut mot häftig hjärtklappning) och sovit gott på en halv tablett de gånger jag behövt den. Dock är jag lite dimmig när jag vaknar och det tar ett tag innan jag känner mig skärpt igen.
Jag tar en sådan tablett ungefär en gång i veckan. Jag vaknar flera gånger per natt ändå, så om du inte är extremt känslig borde du väl göra det också när du behöver kissa tänker jag? Jag vaknar ju både av att jag är kissnödig, av ljud och av hunden trots tablett.

Den näst senaste gången jag tog den nu kändes det som om den inte hjälpte alls faktiskt. Svårt att somna och vaknade sedan lika ofta som vanligt. Men jag är i en jobbig period nu där jag utan dem sover mycket mycket lite och korta stunder, annars brukar jag somna ganska fort med den och sedan vakna efter 3 timmar, ha svårt att somna, sedan vakna igen efter en kort stund för att kanske kissa eller dricka osv för att sedan vara vaken en stund, kanske somna igen lagom till alarmet sedan ringer. Men just nu har det varit mycket i huvudet så jag är faktiskt inte förvånad att den inte funkade som den skulle den gången. Första gången jag kände av att hjärnan höll sig vaken ändå. Med tanken på all oron den natten så hade jag varit mer förvånad om jag kunde sova dock.... Senaste gången funkade den igen som brukligt.
 
Just detta är lite oroande.
Jag behöver vakna flera gånger. Har ödem och ödem tömmer sig under natten när man ligger ner.
Så jag vaknar - extremt kissnödig - går på toa, lägger mig i den varma sköna sängen igen och somnar på några sekunder.

Ska testa och se om det funkar men är skeptisk.

Läkaren var också väldigt tydlig med att det är farligt att vänja in sig på dem. De är dessutom inte möjliga att dela.
Jag har använt oxascand (som skrevs ut mot häftig hjärtklappning) och sovit gott på en halv tablett de gånger jag behövt den. Dock är jag lite dimmig när jag vaknar och det tar ett tag innan jag känner mig skärpt igen.
Nu har ju jag väldigt extrema sömnproblem. Både att jag vaknar mycket och även inte kan somna utan medicin. Så jag har gått på bland annat Zopiklon dagligen i ca 15 år.
Jag har högre dos än du har. Men har inte ökat dosen på över 10 år och tycker den har god effekt fortfarande. Trots att det pratas mycket om att man bygger upp tolerans och ofta vill höja dosen över tid.
Jag vaknar absolut om jag är kissnödig.

Jag har förut gått på Zolpidem i stället för Zopiklon. Jag upplevde dock att Zopiklon gav mig längre ihållande sömn än Zolpidem. Zolpidem har mycket kortare halveringstid och fungerar mer som "bara" insomning än vad Zopiklon gör.
Så om du är orolig att inte vakna tillräckligt så kanske byte till Zolpidem kan vara bättre.
 
Igår skulle läkaren ringt. Det gjorde han inte, idag gick min mamma dit eftersom det inte gick att varken ringa eller prata med dom online.

Läkaren vill inte skriva ut nåt, han har alltså struntat i att ens ringa mig för att han inte vill skriva ut något. Han påstår att det är för att han inte träffat mig. Men han vill inte träffa mig heller.

Så nej det har verkligen inte löst sig. Den läkaren jag träffade sist kommer inte komma tillbaka
 
Igår skulle läkaren ringt. Det gjorde han inte, idag gick min mamma dit eftersom det inte gick att varken ringa eller prata med dom online.

Läkaren vill inte skriva ut nåt, han har alltså struntat i att ens ringa mig för att han inte vill skriva ut något. Han påstår att det är för att han inte träffat mig. Men han vill inte träffa mig heller.

Så nej det har verkligen inte löst sig. Den läkaren jag träffade sist kommer inte komma tillbaka

Vad är det för typ av läkare? VC eller privatpraktiserande psykiater?

Att du har ME diagnos tycker jag snarare borde ge ännu bättre förutsättning till att få medicin för sömnen, men många läkare åt ju tyvärr okunniga kring ME..
Var blev du diagnosticerad? Tänker om du kan hjälp därifrån eller tips på bra läkare att söka sig till.
 
Vad är det för typ av läkare? VC eller privatpraktiserande psykiater?

Att du har ME diagnos tycker jag snarare borde ge ännu bättre förutsättning till att få medicin för sömnen, men många läkare åt ju tyvärr okunniga kring ME..
Var blev du diagnosticerad? Tänker om du kan hjälp därifrån eller tips på bra läkare att söka sig till.

Just detta gäller smärtstillande, är hos privat vårdcentral. ME diagnosen har tyvärr aldrig direkt hjälpt, fick den hos Bragee, vi har pratat med dom men eftersom ingen läkare längre är kvar nånstans så ger det inget att försöka jaga runt. Får va glad om dom ens tror på diagnosen
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 923
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 364
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 215
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 241
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp