Bukefalos 28 år!

Att amma eller inte amma

Jag förstår det. Mina två har varit riktiga snuttbebisar. Äldsta var så läääänge, minsta är bara 1 månad så sambon har beskrivit samma känsla trots att flaska verkar funka just för matandet.

Har din sambo provat att skedmata t.ex?

Jadå, jag tror att vi har provat allt. Koppning, olika typer av flaskor, olika tidpunkter på dagen, inte hungrig alls/lite hungrig/jättehungrig, osv osv. Men det funkar inte. Och jag kan förstå min kille också. Man orkar bara gå med en gråtande bebis i SÅ många veckor innan man gör nästan allt för att få hen att sluta. Så nu kör vi så här.

Det funkar ju, men jag menar bara att man inte alltid kan välja själv. För det är plötsligt någon annans åsikt som väger tyngre. Och då tror jag att de allra flesta gör vad de kan för att göra som bebisen vill/behöver.

Skönt att flaska funkar för er! :)
 
Jadå, jag tror att vi har provat allt. Koppning, olika typer av flaskor, olika tidpunkter på dagen, inte hungrig alls/lite hungrig/jättehungrig, osv osv. Men det funkar inte. Och jag kan förstå min kille också. Man orkar bara gå med en gråtande bebis i SÅ många veckor innan man gör nästan allt för att få hen att sluta. Så nu kör vi så här.

Det funkar ju, men jag menar bara att man inte alltid kan välja själv. För det är plötsligt någon annans åsikt som väger tyngre. Och då tror jag att de allra flesta gör vad de kan för att göra som bebisen vill/behöver.

Skönt att flaska funkar för er! :)
Jag menade inte att ni gjorde fel, såklart, utan tänkte så ni inte snöat in på flaska och missat alternativen :) hoppas att det ger sig framöver!
 
Jag menade inte att ni gjorde fel, såklart, utan tänkte så ni inte snöat in på flaska och missat alternativen :) hoppas att det ger sig framöver!

Nej, nej, jag förstod det! Svaret skulle nog läsas lite mer uppgivet! :arghh::p Det känns verkligen som vi har kämpat!
(Och PS grattis till lilla tvåan!) :bump:
 
Tänkte på dem här tråden idag när jag var och handlade med mina fyra månader gamla tvillingar. Det kom fram en äldre dam och frågade om jag ammade dem. Hur fräck får man vara!? Å jag svarade!!
 
Det finns dock flaska där bebis behöver använda amningsteknik för att få ut mjölk. Vi hade en sådan (jag pumpade ur för att kunna åka till stallet bla) och det funkade fin-fint för oss att kombinera bröst och flaska. Kan ju förstås också varit att vi hade tur. :)

Vilken flaska är det? :)
 
Nu tänker jag sticka ut näsan lite angående amningens vara eller icke vara

Efter att ämnet kommit på tal i flera diskussioner på sistone så vill jag höra era åsikter.

Jag kan tycka att all denna saliga valmöjlighet har gått lite överstyr när folk tex "tycker det är märkligt att bm förutsätter att man har tänkt amma", eller bestämmer i förväg att man inte ens tänker försöka amma bara för att man tycker att det verkar så smidigt med ersättning...

Jag kan ju tycka att man får köpa hela paketet, man kan inte bara plocka russinen ur kakan för att det är bekvämt för en själv. Lite mer ansvarskänsla och lite mindre "jag tänk". Livet förändras när man får barn så är det bara.

Sen är det självklart att ersättning är toppenbra i de fall amningen inte fungerar eller man inte klarar av att amma av en eller annan orsak!
Vi fick ge vår dotter ersättning efter 5 månader då jag inte klarade av att amma längre.

Så jag menar inte att glorifiera amning o allt annat e skit utan snarare den allmänna inställningen som verkar spridas att bekvämligheten och bara faktumet att det finna ett alternativ gör att fler väljer bort amning utan att tänka efter?

Jag tycker att det är enbart upp till en själv. Ingen annan ska lägga sig i!

För mig handlade det inte om att "välja bort". Jag var helt inne på att helamma när jag var gravid, jag hade inte en tanke på att det inte skulle fungera. Jag ville verkligen.
Sen föddes D och det bara krånglade, gjorde ont, han ville inte suga, jag hade ingen mjölk osv. Jag grinade i tre veckor, när han var 6 v slutade jag amma. Han blev nöjd, sov bättre och blev lugnare. Samma sak för mig. Så då mådde vi båda bättre utan amningen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 337
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 628
Senast: tott
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 702
Senast: Cambrie
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 812
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp