Att amma med bröstimplantat

Ravishing

Trådstartare
Är det någon här på buke som har opererat brösten innan ni fått barn?

Jag och sambo går i barntankar och jag har implantat i mina bröst. Har hört att det säkraste är att ta ut implantaten innan man blir gravid för att det ska bli lättare att amma och för att inte behöva lyfta brösten efteråt om man vill ha dem snygga igen. Men samtidigt har jag ju ingen aning om hur lång tid det tar att bli gravid, och så sugen är jag ju inte på att gå omkring med två tomma påsar i flera år om det är så lång tid det tar. Sedan verkar det finnas många där brösten blir som vanligt igen efteråt.

Hur fungerar det med amning? Jag har implantaten bakom muskeln om det spelar roll. Jag har givetvis googlat, men känner att jag skulle vilja ha mer input.

Vill ni inte skriva i tråden blir jag jätteglad för ett PM istället!
 
Nu har inte jag fått barnet än, några månader kvar :) men jag har implantat framför muskeln och frågade min kirurg. Han sa att det absolut inte skulle vara någon fara, för mig. Det beror på hur mycket egen vävnad man har och hur fast den är. Har man lätt för att få häng så är det större risk för att det blir fult/slappt.

Nu kommer inte jag amma eftersom jag helt enkelt inte vill, men för min del skulle det troligtvis (man ver ju aldrig till 100%) inte bli något fult häng eller så. Men enligt kirurg är det väldigt individuellt och egentligen inget man vet innan man står med facit i hand. Och det värsta som kan hända är ju att man får opa om sig och det är ju ingen direkt katastrof (tycker jag iaf).

Det enda negativa tycker jag är att jag hade 75F innan jag blev gravid, nu har jag 75H dvs stort och lite jobbigt för axlarna. Fick köpa XL i sport-bh häromdan :p
 
Brösten töjs ut under graviditeten och inte av amningen. Det är väl snarast det att folk går upp i vikt som de sedan går ner igen under amningen + förlorade muskler som gör att brösten hänger.
 
Är det någon här på buke som har opererat brösten innan ni fått barn?

Jag och sambo går i barntankar och jag har implantat i mina bröst. Har hört att det säkraste är att ta ut implantaten innan man blir gravid för att det ska bli lättare att amma och för att inte behöva lyfta brösten efteråt om man vill ha dem snygga igen. Men samtidigt har jag ju ingen aning om hur lång tid det tar att bli gravid, och så sugen är jag ju inte på att gå omkring med två tomma påsar i flera år om det är så lång tid det tar. Sedan verkar det finnas många där brösten blir som vanligt igen efteråt.

Hur fungerar det med amning? Jag har implantaten bakom muskeln om det spelar roll. Jag har givetvis googlat, men känner att jag skulle vilja ha mer input.

Vill ni inte skriva i tråden blir jag jätteglad för ett PM istället!
För det mesta går det bra att amma om man förstorat brösten. Däremot vid en förminskning kan det vara knepigare.

I normala fall behövs inte implantaten tas ut.
 
Detta har jag ingen bra källa på mer än en läkare jag frågat. Vid en förstoring så skär man inte sönder mjölkgångarna (vilket är vanligt vid en förminskning) så du borde kunna amma!
Sen tänker jag att med redan fasta rejäla bröst kan det när dom blir mjölkfyllda bli svårt för bebisen att få grepp men då finns ju amningsnappar som borde kunna lösa det :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 225
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 510
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 817
Senast: regina11
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 079
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tokiga annonser och svar
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp