Vadå sko sig på sina fb-vänner?? Jag är återförsäljare av ett kosmetikamärke och använder min privata fb-sida till att marknadsföra det som är aktuellt för tillfället från företaget. Flera av mina vänner är också återkommande kunder till mig och tycker det är toppen att få reda på vilka kampanjer som gäller för tillfället. Framför allt var det ett effektivt sätt att få tag i "ansikten" när jag sökte efter personer att få sminka! Det är ju ingen som tvingar folk att handla bara för att man gör reklam.
/Lizzie
Nu var det ju i och för sig inte jag som skrev inlägget du svarat på, men jag kan ju ge min syn på saken i allafall.
Det hela beror enligt mig på hur man sköter det.
Jag har haft folk (på vänlistan) som skickat privata meddelanden om det ena erbjudandet hit och partyförfrågningar dit. Vissa mera envisa än andra. En person bemödade sig inte ens med att skriva personliga meddelanden, utan det var direkt kopierat från företaget.
Vissa har envisats med att ofrågat lägga till mig i deras säljgruppen och evanemang.
Vissa (vänners vänner) har t.o.m. enbart skickat vänförfrågan för att kunna göra reklam för det de säljer. Allt ovan ogillar jag, och har gjort klart om det på fb.
Om man däremot skriver statusar eller delar erbjudanden i sitt eget flöde, helt okej.
Gör man en säljgrupp eller ett evanemang och skickar inbjudan till det, också helt okej.
Jag är i regel väldigt ointresserad av partyförsäljningar, men så länge folk inte "tvingar" det på mig så bryr jag mig inte nämnvärt i vad de lägger upp om det på fejjan.