att börja tävla

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare ekran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 812
E

ekran

Hej! Jag har ridit i ca 9 år nu men har aldrig tävlat. Har ridit på risdkola, haft egen häst, varit medryttare och nu fodervärd, men tillfället att tävla har liksom aldrig på något sätt dykt upp. Nu börjar dock suget efter att tävla komma allt mer, men prolemet är väl att jag inte alls vet hur det går till eftersom jag inte har någon som helst tävlingerfarenhet. Har aldrig ens varit och kollat på en rikigt tävling. Jag är väl mest intresserad av hopp, men vad finns det för klasser? Vad finns det för klasser i dressyr och vad innebär de?:crazy: Hur gör man när man kommer till lävlingen och vad är det man ska ha med sig? Man måste ju ha grönt kort och ryttarlicens väl? Men hur får man det, kan man bara anmäla sig på nån ridskola?:o Känns lite pinsamt att jag inte kan nåt, men har aldrig förr varit särskilt intresserad. Tacksam för svar

Sv: att börja tävla

det lättaste är kanske att följa med en kompis eller så som hästskötare bara för att se hur det går till, nu vet inte jag om du rider ponny eller storhäst men om du rider storhäst så är lägsta höjden 90 cm och så höjer dem med 5 eller 10 cm per klass.
Ponny höjderna tror jag att det finns en nålad tråd om på hoppforumet. jag orkar inte skriva;)
Du behöver ta grönt kort, vara medlem i en klubb och sen lösa ryttarlicens. Men anmäl dig till en gröntkort kurs så lär dem dig allt du behöver kunna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 209
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
810
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka