Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej! Jag har ridit i ca 9 år nu men har aldrig tävlat. Har ridit på risdkola, haft egen häst, varit medryttare och nu fodervärd, men tillfället att tävla har liksom aldrig på något sätt dykt upp. Nu börjar dock suget efter att tävla komma allt mer, men prolemet är väl att jag inte alls vet hur det går till eftersom jag inte har någon som helst tävlingerfarenhet. Har aldrig ens varit och kollat på en rikigt tävling. Jag är väl mest intresserad av hopp, men vad finns det för klasser? Vad finns det för klasser i dressyr och vad innebär de? Hur gör man när man kommer till lävlingen och vad är det man ska ha med sig? Man måste ju ha grönt kort och ryttarlicens väl? Men hur får man det, kan man bara anmäla sig på nån ridskola? Känns lite pinsamt att jag inte kan nåt, men har aldrig förr varit särskilt intresserad. Tacksam för svar
det lättaste är kanske att följa med en kompis eller så som hästskötare bara för att se hur det går till, nu vet inte jag om du rider ponny eller storhäst men om du rider storhäst så är lägsta höjden 90 cm och så höjer dem med 5 eller 10 cm per klass.
Ponny höjderna tror jag att det finns en nålad tråd om på hoppforumet. jag orkar inte skriva
Du behöver ta grönt kort, vara medlem i en klubb och sen lösa ryttarlicens. Men anmäl dig till en gröntkort kurs så lär dem dig allt du behöver kunna.
Hundträning
Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Juridik & Ekonomi Jag tycker din fråga är intressant, såsom jag tolkar den. Jag har själv funderat över att gå ner i arbetstid en kortare eller längre...