Bukefalos 28 år!

Att flytta (bo) till Skåne

Total nyhet för mig, som bor 10 minuter från Sturup. Hur tar man tåget till Sturup?

Har du missat flygtåget alltså?! :eek:

..nej, jag var lite snabb där, man får ta tåget till Malmö och buss därifrån i så fall. Fast det kanske till och med går flygbuss från Lund, jag minns faktiskt inte.
 
Skåne är kanon, lämnade Sthlm för 19 år sen och bytte i princip min 2'a på Söder (nu trendiga SoFo...)
mot en egen gård med stall, paddock och hagar.
Skall ni ta tågen mot Växjö är det väl i Lunds omgivningar som det blir bäst skulle jag tro eller nordvästra Skåne.
Härnere slipper man bilköer om man nu inte skall jobba i Malmö, ingen stress, närheten till kontinenten med Köpenhamn m.m., våren kommer 1 mån tidigare och hösten 1 mån senare.
:-)
 
Skåne är kanon, lämnade Sthlm för 19 år sen och bytte i princip min 2'a på Söder (nu trendiga SoFo...)
mot en egen gård med stall, paddock och hagar.
Skall ni ta tågen mot Växjö är det väl i Lunds omgivningar som det blir bäst skulle jag tro eller nordvästra Skåne.
Härnere slipper man bilköer om man nu inte skall jobba i Malmö, ingen stress, närheten till kontinenten med Köpenhamn m.m., våren kommer 1 mån tidigare och hösten 1 mån senare.
:-)

Jag vill oxå bo i Skåne igen... Dock vägrar min sambo... :meh: Där jag bor får man typ ett utedass för 3 mille!
 
Ja. Dalby har nog bättre förbindelser till Lund/Malmö? Men smidigare till Sturup från Genarp/Veberöd.
Barnen får fortfarnade gå högstadiet i Dalby med va? Eller har de egen skola nu?
(Är uppvuxen i Dalby)

Japp! Barnen går i högstadiet i Dalby.

I övrigt är jag inne på samma spår som övriga. Tåg från Eslöv tar 10 minuter till Lund och 25 minuter till Hässleholm för tågbyte till Växjö/Stockholm. Höör 20 minuter till Lund och 15 till Hässleholm. Från Lund tar tåget 35 minuter till Kastrup. Förutom i Lund, Malmö så får ni lätt ett hus på landet för mindre än 3 miljoner. Om ni vill neråt så har tågen börjat gå mellan Malmö och Trelleborg och stannar på flera småorter på vägen, likaså mellan Malmö och Ystad.
 
Alltså Skåne är så jävla bra! Vi bor på gård i Flyinge nordöst om lund. Tar mig prick 15 min dörr till dörr på jobbet i södra Lund. ALLT är nära i Skåne!

Nu har visserligen de senaste gårdarna här sålts för över 2 mille så vår gård var kanske sista fyndet men villor under 3 finns garanterat. Beroende på hur förbindelserna ska se ut så gillar jag tex byn jag helst handlar i Södra Sandby :) uppåt Annelöv är priserna ännu mer överkomliga och där är lite närmre havet också.

I Skåne finns typ allt utom fjäll, bara att välja del!
 
Tror det beror på var i kommunen man bor. Är Skånes största kommun :)
Nej, Kristianstad är Skånes största kommun till ytan:up:

Om K-stad då. Flyget går 6 dagar i veckan till Arlanda från Kristianstad flygplatsen, himla smidigt för man parkerar gratis precis utanför och behöver vara där typ en halvtimme innan. Tåget går via Hässlehåla till Växjö, det har typ 1,5 timme att köra till Växjö från Kristianstad.

För 3 mille får man ett väldigt fint hus, det finns bra skolor, fin natur och till och med lite kultur. Jobb finns, just IT har jag dålig koll på, men kolla platsbanken.
 
Alltså Skåne är så jävla bra! Vi bor på gård i Flyinge nordöst om lund. Tar mig prick 15 min dörr till dörr på jobbet i södra Lund. ALLT är nära i Skåne!

Nu har visserligen de senaste gårdarna här sålts för över 2 mille så vår gård var kanske sista fyndet men villor under 3 finns garanterat. Beroende på hur förbindelserna ska se ut så gillar jag tex byn jag helst handlar i Södra Sandby :) uppåt Annelöv är priserna ännu mer överkomliga och där är lite närmre havet också.

I Skåne finns typ allt utom fjäll, bara att välja del!

*host* @Bison :angel:
 
Alltså. Det är en trevlig by och så men för mig sitter känslan som uttråkad tonåring kvar så jag skulle aldrig vilja bo där ;)

Jag var aldrig en uttråkad tonåring, så jag bär inga sådana känslor inom mig. Tvärtom kan jag längta tillbaka till barndomsgator, de buskar som fanns då, de träd. Dammiga hyreshus...
 
Nej, Kristianstad är Skånes största kommun till ytan:up:

Om K-stad då. Flyget går 6 dagar i veckan till Arlanda från Kristianstad flygplatsen, himla smidigt för man parkerar gratis precis utanför och behöver vara där typ en halvtimme innan. Tåget går via Hässlehåla till Växjö, det har typ 1,5 timme att köra till Växjö från Kristianstad.

För 3 mille får man ett väldigt fint hus, det finns bra skolor, fin natur och till och med lite kultur. Jobb finns, just IT har jag dålig koll på, men kolla platsbanken.

Bor ca. en halvtimme söder om Kristianstad och håller med om ovanstående.

IT-jobb är det tyvärr rätt dåligt med här på östra sidan, min man som jobbar inom den branschen pendlar till Lund/Malmö. Själv är jag uppväxt i Skåne men på västra sidan (Helsingborg), bodde 13 år i Linköping men är sedan 3 år tillbaka i Skåne igen och trivs så himla bra - gillar verkligen östra sidan! Hyfsat vettiga priser på hus så länge man inte börjar komma ner på Österlen för då sticker priserna iväg igen, men runt Kristianstad är det helt okej priser.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 957
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 028
Övr. Barn Jag har en person i min närhet som, vad det verkar, är på väg in i någon typ av tvist med dennes medförälder. Föräldrarna är...
Svar
4
· Visningar
1 792
Senast: niardasp
·
Samhälle Jag har sökt jobb i Lycksele och känner att det kan komma av att bli flytt. Jag bor i Skåne nu, så det kommer bli en rejäl omställning...
2
Svar
35
· Visningar
5 218
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp