Att följa sin vän till den sissta vilan.

H

hotmamma

Hej alla bukefalosar.
Nu vill jag bara lätta mitt ledsama hjärta. Här finns många som gjort samma sak som jag. I torsdags kl 1610 fick mitt hjärta ( Emir)springa till trappalanda. Var med när han föddes och var med till slutet. Vet att hans kompisar och mamma finns där på dom stora gröna fälten. Nu slipper han ha ont och kan se ner på mig tills vi ses. Ett stort tack till er som hjälpte oss på vägen. Älskar dig och du finns alltid med mig.
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

Beklagar verkligen din sorg.

*tröstkram*
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

*kramar om*


Sorgen är tung för den som blir kvar, men var viss om att han har det bra nu :love:
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

Jadå, vi är många som följt våra vänner till sista vilan.

Att som du få vara med om att båda välkomna till livet, och att vara där när det tar slut är en gåva.
Ta till vara på den och var stolt över din vän.

Man saknar dem oändligt, men till slut lär man sig leva med det.

Ta hand om dig.:love::cry:
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

Han lever i dig

Han lever i dina minnen och han har sækert lært dig en hel del och
varit med och format dig. Jag tror vi mænniskor blir mycket ældre æn
de allra flesta sorters djur før att vi ska kunna bli kloka och "hålla ihop" livet.

En varm, trøstande kram till dig

Nina
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

många tröstkramar.
nu får han springa utan smärta på oändliga ängar. smärtan är den som är kvar i oss då vi sörjer våra älskade vänner. men ni ses igen, det tror jag på.
ta hand om dig.
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

Jag tror det finns ett ställe i Trapalanda där hästarna kan titta till oss som är kvar här nere, det är nog det första stället den nya flocken visar när det kommer en ny medlem.

Lider med dig, det är alltid lika svårt. Stora kramar
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

Jag vet inte om Rainbow Bridge "finns" i Sverige, men i USA ( dar jag bor) sager man att alla djur nån gång går till Rainbow Bridge, dar vi så småningom mots igen...( Foljande ar skrivet av anonym)

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.
There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.
The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

Jag vet inte om Rainbow Bridge "finns" i Sverige, men i USA ( dar jag bor) sager man att alla djur nån gång går till Rainbow Bridge, dar vi så småningom mots igen...( Foljande ar skrivet av anonym)

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.
There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.
The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....



Va vackert!

O tröstkramar till TS ! :):):)
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

verkligen ledsen för de. :cry:

han kommer nog ha de bra däruppe :love:
 
Sv: Att följa sin vän till den sissta vilan.

förrästen, 'ge tröstkram'
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 336
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 830
Senast: Motacilla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 993
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp