Bukefalos 28 år!

Att förlora en vän

O

ostbiten

Majken
*1995-2004-12-06*
Älskar dej förevigt!

Det gjorde jag igår,... min älskade fina hund...Du kommer alltid att finnas hos mej!
 
Sv: Att förlora en vän

Jag ska åka med min tik i dag. Ska vara där kl 10. Hon fyllde nyss 14 år.
 
Sv: Att förlora en vän

:cry: till er alla...

Det är snart två år sen min lilla fick somna in. Jag tänker fortfarande på henne nästan varje dag :cry:
 
Sv: Att förlora en vän

Hemma igen, med tomt koppel. Kl 10,25 somnade hon i mitt knä. Allt gick jättefint o lugnt. Nu är det bara att plocka undan hennes saker o koncentrera sig på hennes dotter, som nu är 8 år. Bävar redan för när det är dags för henne.
 
Sv: Att förlora en vän

Brukar skriva in denna dikt när någon här mist sin hund...


Regnbågsbron

Det finns en bro som förbinder Himlen & Jorden.
Den kallas för Regnbågsbron på grund av dess många vackra färger. Alldeles bredvid Regnbågsbron ligger ett land med vattendrag,
kullar och dalar med mjukt friskt gräs.
När ett älskat husdjur dör kommer det till denna plats.
Där finns alltid mat och vatten och varmt vårväder.
De gamla och svaga djuren blir unga igen.
De som blivit skadade blir hela igen.
De leker med varandra hela dagarna.
Men det är en sak som saknas. De är inte tillsammans med den speciella person som älskade dem på Jorden.
Så varje dag springer de runt och leker tills en dag kommer då de plötsligt slutar leka och tittar upp.
Deras nosar sniffar, öronen spetsas och blicken skärps och plötsligt lösgör sig en från gruppen.
Du har blivit upptäckt och när du och din speciella vän möts samsas ni i en glädjefylld omfamning som varar för evigt.
Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker det älskade huvudet och du tittar än en gång in i ögonen på ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv men aldrig i ditt hjärta.
Sedan går ni över Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 675
Senast: Kraxa
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 076
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 144
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Har försökt posta denna tråd 2 ggr under morgonen nu, men det har strulat. Provar igen: Jag är förnärvarande hästägare. Hästen är ingen...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp