Att förlora ett barn... Min son är död....

solonely

Trådstartare
Har ännu inte tagit in det, men min äldsta son hittades livlös idag och trots återupplivningsförsök så gick han bort.

21 år fyllda.

Har under en längre tid haft drogproblem. Varit inne för avgiftning två gånger det senaste halvåret och tiggt om behandlingshem, men kommunen har inte råd. Åkte fast för drograttfylla för drygt två månader sen och hoppades på att bli dömd till kontraktstvård, men fick istället böter.

Idag tog drogerna hans liv.

Själv har jag inte riktigt tagit in det, och har ingen jag kan bara ringa och prata med, så jag hoppas att ni kan stötta mig! Är nog fortfarande i chock, det vill inte gå in. Att dessutom behöva meddela andra anhöriga och framföra det svåra budskapet till hans vänner känns tungt.

Gick ut och lagade hagar samt fixade i stallet och känner mig usel som inte bara rasar ihop..... Men jag kan inte, får inte! Har ju de andra barnen att ta hand om med, samt en del djur....

Vill mest bara skriva av mig, och kommer nog att behöva er en tid framöver....
 
Nej, men så skulle det ju inte gå! Jag skrev aldrig något i din förra tråd, när han åkte fast, men läste och trodde att han skulle få hjälp.
Så tragiskt att man sparar bort en ung människas liv.
Känner djupt med dig!
 
Stora kramar! Så otroligt tragiskt!
Reaktionerna kommer, är inte underligt att du inte känner så mycket just nu. Ta det i din takt.
 
Att mista sitt barn är inget någon förälder borde behöva gå igenom :cry: Beklagar verkligen!
Massor av styrkekramar!!!
 
Så otroligt sorgligt. Skickar massa styrkekramar.

Självklart finns det stöd att få härinne. Men finns det ngn som också kan hjälpa dig och komma hem till dig om du behöver?
 
Kram på dig.

Droger är verkligen ett helvete. Har en nära anhörig som drogat i många år men tack och lov överlevde det. Jag beklagar verkligen att din son inte också gjorde det, läste också din förra tråd och trodde precis som bitta att han skulle få hjälp. Så fruktansvärt hemskt...
 
Har ännu inte tagit in det, men min äldsta son hittades livlös idag och trots återupplivningsförsök så gick han bort.

21 år fyllda.

Har under en längre tid haft drogproblem. Varit inne för avgiftning två gånger det senaste halvåret och tiggt om behandlingshem, men kommunen har inte råd. Åkte fast för drograttfylla för drygt två månader sen och hoppades på att bli dömd till kontraktstvård, men fick istället böter.

Idag tog drogerna hans liv.

Själv har jag inte riktigt tagit in det, och har ingen jag kan bara ringa och prata med, så jag hoppas att ni kan stötta mig! Är nog fortfarande i chock, det vill inte gå in. Att dessutom behöva meddela andra anhöriga och framföra det svåra budskapet till hans vänner känns tungt.

Gick ut och lagade hagar samt fixade i stallet och känner mig usel som inte bara rasar ihop..... Men jag kan inte, får inte! Har ju de andra barnen att ta hand om med, samt en del djur....

Vill mest bara skriva av mig, och kommer nog att behöva er en tid framöver....


Kära du, du har mina varmaste kramar och tankar i din sorg.

Jag kan inte över huvudtaget föreställa mig din smärta, men jag vet hur det är att ha en anhörig som kämpat för sitt liv och för att få hjälp. Hjälp man tror är lätt att få i detta landet, men som visar sig vara en kamp för så många... Jag är inte säker på att du är hjälpt av hans berättelse så jag skriver inget om det, mer än att jag någonstans kan förstå maktlösheten och smärtan, iallafall en promille av det du går igenom nu.

Snälla, skriv av dig här om du behöver. Det finns så många fina människor här som vill och kan ställa upp, även om det så bara är några ord på ett forum.
 
Men så fruktansvärt tragiskt :(
Läste också din förra trå o tyckte det börja ordna sig , klart man inte kan ta in det bara såhär fort men jag önska du hade någon som du kunde prata med när väl chocken släpper .
Vet inte vem du är men jag anar och i såfall finns jag på fb hela natten
 
Så hemskt :(
Extra så när han ändå velat ha hjälp med att ta tag i det :(

Finns det ingen vuxen bland hans vänner som du kan ha som stöd nu?
 
Tror att hans vänner kan vara ett stöd, i deras sorg!
En kollega som var hans vän hörde nyss av sig. Jag välkomnar hans vänner, både de som är rena och de som frortfarande är fsat i skiten!!

Vi har just tänt den planerade majbrasan till hans minne :heart
 
Jag har tre barn, alla vuxna och har flyttat hemifrån. Jag kan nog inte ens föreställa mig hur det känns att mista ett barn men misstänker att det är något av det allra värsta som man kan drabbas av. Vad ska man säga.

Det finns naturligtvis andra som har varit med om att mista ett barn på grund av droger. För några år sedan såg jag en film, i samband med mitt jobb, om en kille som var missbrukare och dog av en överdos. I inledningen till filmen så säger hans mamma i en intervju att hon nu inte är rädd för något mer för hon har redan varit med om och tagit sig igenom det värsta som har kunnat hända. Jag har sedan tänkt på det många gånger. Det hjälper nog inte dig just nu förstås.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Crossline
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 383
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 279
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp