"Visa mig studier på att det INTE är som jag säger!"
Visst vill man bara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För många år sedan här på buke var det någon som hänvisade till studier som visade på margarinets farlighet. När hon ifrågasattes satte hon helt enkelt punkt med "jag har då aldrig sett en studie som visar att margarin är NYTTIGT!"Visst vill man bara![]()
![]()
.
För många år sedan här på buke var det någon som hänvisade till studier som visade på margarinets farlighet. När hon ifrågasattes satte hon helt enkelt punkt med "jag har då aldrig sett en studie som visar att margarin är NYTTIGT!"
Nähä, okej då![]()
Är ni 3 år gamla här inne ?
Jösses nivån på diskussionerna här är sorgligt låga numer...
Fast å andra sidan ska jag inte förvänta mej mer av personer med F! och Mp som största majoritet i valskaran... Rosa solglasögon och rosa moln...
Fast det är klart... det är ju bara "de som inte håller med" som är korkade/outbildade/inte pålästa..
Återigen... det är nog min låga utbildnings fel... Stackars er som får stå ut med så lågt utbildade människor som inte väljer att tro på jordens undergång...
Att klimatet på jorden ändras i olika omgångar oavsett människans påverkan eller inte är ju helt irrelevant.
Allt är ju självklart människans fel... Vi äter kött som gör att vi måste hålla kor som släpper ut gaser som förstör... Och så flyger vi juoch för att inte tala om bilen... Herreminskapare... Alla dessa utsläpp
Sverige måste genast skärpa sej.... Hur skulle världen annars se ut ?![]()
Fast å andra sidan ska jag inte förvänta mej mer av personer med F! och Mp som största majoritet i valskaran... Rosa solglasögon och rosa moln...
Fast det är klart... det är ju bara "de som inte håller med" som är korkade/outbildade/inte pålästa..
Återigen... det är nog min låga utbildnings fel... Stackars er som får stå ut med så lågt utbildade människor som inte väljer att tro på jordens undergång...
Att klimatet på jorden ändras i olika omgångar oavsett människans påverkan eller inte är ju helt irrelevant.
Allt är ju självklart människans fel... Vi äter kött som gör att vi måste hålla kor som släpper ut gaser som förstör... Och så flyger vi juoch för att inte tala om bilen... Herreminskapare... Alla dessa utsläpp
Det är ju just att folk "inte håller med" som är problemet. Det handlar om vetenskapligt fastställda slutsatser, inte om någons åsikt.
En slank han hit, än slank han dit.....Som att Sverige har RÅD med att ta emot alla flyktingar ? Det fanns ju massor med underlag som sa att Sverige självklart går plus på flyktingar... Ajust de... Eller ...
Jag skulle vilja att dessa personer för fram källor på att deras påstående är sanna. Först då kanske man kan tro på dom, men samtidigt verkar inte det så viktigt för dessa personer och många som lyssnar på dom är inte källkritiska, vilket är synd.Hur kommer det sig att stora profiler såsom Donald Trump och diverse politiker kan häva ur sig vad som helst om att vetenskapliga studier är propaganda och lögn? Tänker främst på klimatfrågan och den politiker som häromdagen hävdade att SMHI ägnar sig åt skrämselpropaganda och att deras klimatprognoser är hittepå.
Visst har vi yttrandefrihet och alla har rätt till sin egen åsikt, men det blir så otroligt provocerande när personer (som många människor lyssnar på) påstår och basunerar ut saker som helt saknar grund. Har dessa personer någon som helst erfarenhet av hur forskning går till? Och varför väljer man att förneka klimatförändringarna när det finns oändligt med studier som alla pekar åt samma håll?
Som att Sverige har RÅD med att ta emot alla flyktingar ? Det fanns ju massor med underlag som sa att Sverige självklart går plus på flyktingar... Ajust de... Eller ...
Hur kommer det sig att stora profiler såsom Donald Trump och diverse politiker kan häva ur sig vad som helst om att vetenskapliga studier är propaganda och lögn? Tänker främst på klimatfrågan och den politiker som häromdagen hävdade att SMHI ägnar sig åt skrämselpropaganda och att deras klimatprognoser är hittepå.
Visst har vi yttrandefrihet och alla har rätt till sin egen åsikt, men det blir så otroligt provocerande när personer (som många människor lyssnar på) påstår och basunerar ut saker som helt saknar grund. Har dessa personer någon som helst erfarenhet av hur forskning går till? Och varför väljer man att förneka klimatförändringarna när det finns oändligt med studier som alla pekar åt samma håll?
Men det står ju i andra meningen i inlägget du citerar?Tja.... Finns ju ett parti i Sverige där man tycker att SMHI är propaganda....
Du inser inte att klimatfrågan och frågan om kostnader för flyktingar är två helt skilda frågor som dessutom har helt olika karaktär?
Vem är det som är 3 år gammal egentligen?Är ni 3 år gamla här inne ?
Som att Sverige har RÅD med att ta emot alla flyktingar ? Det fanns ju massor med underlag som sa att Sverige självklart går plus på flyktingar... Ajust de... Eller ...
Ja. Vi behöver invandring.
Var det detta du funderade över? Var i inlägget ser du något som bekräftar något av dina egna fantasier i ditt inlägg? ps. Det är ifrån gårdagens riksdagsdebatt 11/1Tänker främst på klimatfrågan och den politiker som häromdagen hävdade att SMHI ägnar sig åt skrämselpropaganda och att deras klimatprognoser är hittepå.