Att hitta rätt sadel till hästen.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Em_E_liE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 3 700
Sv: Att hitta rätt sadel till hästen.

Tack för att du hjälper mig :)

Du visade just en helt ok bild.

Det är så man löser det om man inte vill köpa ny sadel efter bara någon månad.

Du visade just en helt ok bild.

Det är så man löser det om man inte vill köpa ny sadel efter bara någon månad.

haha, den snodde jag av emelie... ;)
ja har inte nån direkt erfarenhet av fårskinn och sadlar, så jag ska nog egenligen inte uttala mig.... :crazy:

haha, kul svar på det, hihi. :D en vid sadel är ju knappast bra på någon häst, även med fårskinnspadd under. Nu har jag en lite för stor sadel till min lilla pålle, men har faktiskt padd under. Den är ju inte enormt stor, men ja, det är ju så svårt att förklara...jag är bara rädd att han ska få jätte ont i ryggen, han har ju redanont i ryggen, och jag vet ju tyvärr inte exakt varför han har fått det...kanske är pga fel sadel, för stor/liten, vad vet jag...plus att det sadeln jag har nu är en allround, och jag vill ha en hoppsadel, mer hoppmänniska är dressyr jag...fast så länge sadeln passar hästen någorlunda tillhan musklat sig mer och bättre så fr jag väl stå ut, men gör hästen det om sadeln ser ut sådär på honom....?! :crazy: jag vill ju inte förstöra honom, men ändå inte lägga ut en hel massa pengar på en sadelutprovare redan nu, han är ju inte som ha ska nu så att säga...

haha, ja, det skulle jag kunnat ha gjort om jag hade haft någon!!!!!!!!!!!!!

men nu hade jag bara dessa två på honom å ville hjälpa emelie så gott jag kunde...

å en för vid sadel och fårskinn under var just vad den förra ägaren till hästen hade, men inte tusan låg den någe bra på honom för det... sadeln alltså, inte den förra ägaren. :o:D:o

Nej din sadel är inte för vid, jag tycker den ligger helt ok. Men antagligen har han fått ont av din nuvarande sadel (om han gått med den ett tag). Det är mycket vanligt med sneda bommar/bossor på din sadel, dessutom är inte lädret så himla kul.

Man använder fårskinn eftersom sadeln är för vid. Sök i andra trådar så ser ni det.

Nej, han har inte fått ont av min sadel!!! Han hade ont redan när jag köpte honom, och den här sadeln jag har nu har jag knappt använt på honom. Jag vill bara inte att det skall bli värre, jag rider ca tre gånger i veckan, inte hårt arbetande på banan...han har faktiskt blivit lite bättre i ryggen, men dock ej så som han borde vara. Så att han har ont i ryggen har inte jag någonting gjort.

Nej din sadel är inte för vid, jag tycker den ligger helt ok. Men antagligen har han fått ont av din nuvarande sadel (om han gått med den ett tag). Det är mycket vanligt med sneda bommar/bossor på din sadel, dessutom är inte lädret så himla kul.

Man använder fårskinn eftersom sadeln är för vid. Sök i andra trådar så ser ni det.

Men nu då, kan han få jätte ont av sadeln som jag har nu då? Eller,det var en dum fråga, det är klart han kan...men man vill ju inte att han ska ha det...så han kommer att stå ut med den här sadeln tills att han har musklat sig alltså? Eller?

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
546
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?