Att inte betala

Och hur mycket svarta pengar tror du inte finns där då?
Där finns det verkligen skattepengar att hämta.
Va? I folks hobbysar? Vad har det med rut att göra? Oavsett om dom betalar stallhyra osv svart så betalar folk sina hobbys med egna pengar.

Och ingen har väl påstått att betala svart är okej, men två fel gör inte ett rätt.

Skattebetalarna tog inte skada av att jag hade min häst, eller att jag har min hund. Det är pengar jag väljer att lägga där själv. Eller är du en sådan som tycker att dom som är beroende av samhället för att leva inte ska få ha råd med något som ger något i livet? Att sådana skattepengar går till fel personer?
 
Va? I folks hobbysar? Vad har det med rut att göra? Oavsett om dom betalar stallhyra osv svart så betalar folk sina hobbys med egna pengar.

Och ingen har väl påstått att betala svart är okej, men två fel gör inte ett rätt.

Skattebetalarna tog inte skada av att jag hade min häst, eller att jag har min hund. Det är pengar jag väljer att lägga där själv. Eller är du en sådan som tycker att dom som är beroende av samhället för att leva inte ska få ha råd med något som ger något i livet? Att sådana skattepengar går till fel personer?
Vadå andras pengar? Inte mer andras pengar än avdraget för resor från och till jobbet förutom att rut har ett max tak. Har du inte betalt in skatt finns inget att göra avdrag på vid rut.

Dom svarta pengar inom hästvärlden blir det inte betalt någon skatt eller egenavgifter/socialavgifter på och ingen försäkring på jobbet, ingen a-kassa, ingen pension mm mm vilket blir på rut och rot.

Rut och rot hade inte blivit av om inte samhället hade tjänat på det i rena pengar.
 
Va? I folks hobbysar? Vad har det med rut att göra? Oavsett om dom betalar stallhyra osv svart så betalar folk sina hobbys med egna pengar.

Och ingen har väl påstått att betala svart är okej, men två fel gör inte ett rätt.

Skattebetalarna tog inte skada av att jag hade min häst, eller att jag har min hund. Det är pengar jag väljer att lägga där själv. Eller är du en sådan som tycker att dom som är beroende av samhället för att leva inte ska få ha råd med något som ger något i livet? Att sådana skattepengar går till fel personer?
Skattesystemet tar skada av att det köps svarta tjänster
På samma sätt som om städning skulle köpas svart.

Det blir inga skattepengar in på de inköpen.
Alls.
På Rut-pengar så betalar i alla fall den som får pengarna skatt.
 
Va? I folks hobbysar? Vad har det med rut att göra? Oavsett om dom betalar stallhyra osv svart så betalar folk sina hobbys med egna pengar.

Och ingen har väl påstått att betala svart är okej, men två fel gör inte ett rätt.

Skattebetalarna tog inte skada av att jag hade min häst, eller att jag har min hund. Det är pengar jag väljer att lägga där själv. Eller är du en sådan som tycker att dom som är beroende av samhället för att leva inte ska få ha råd med något som ger något i livet? Att sådana skattepengar går till fel personer?
Egna svarta pengar betalas det i bästa fall
Betalaten 28,97% i egenavgifter/ socialavgifter och skatt
Mottagaren inget.

Sämsta
Betalaren inget
Mottagaren inget

Med rut och rot blir det i bästa fall
Betalaren 28,97% i egenavgifter/socialavgifter
Mottagaren 28,97% i egenavgifter/socialavgifter och skatt plus alla andra fördelar med vitt inkomst.


Så vilket ger mest pengar till samhället?
Egna pengar till svart verksamhet?
Rot och rut?
 

Liknande trådar

Körning Idag var vi ut på en körtur jag o gammelman.. Började med att snön rasade av taket när jag precis tagit in o skulle sela på, redan då...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp