Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj det var en generös pappa, vet han om hur mycket en operation med eftervård och mediciner kan kosta![]()
Om man hållt på i 20-40 år o har 10-20 hundar hemma så blir det snabbt ganska lönsamt att inte ha försäkring.
Jag har aldrig haft fler än 3 o betalar snällt försäkringen.
Mina två senaste hundar har varit rena förlusten för försäkringsbolaget.
Fast lite så där har vi tänkt här hemma. Vi har nio hundar, alla försäkrade. Ibland har vi pratat om att lägga undan pengar istället för lägga pengar på försäkring. Men då kom tanken upp...*tänk om flera skadar sig/blir sjuka samtidigt. Då kanske inte bufferten räcker till. Så vi betalar snällt i fortsättningen till försäkringsbolaget![]()
Absolut..
Men hellre en behandlad och levande frisk hund än en död..
Nu drog jag det stenhårt åt andra hållet jag vet![]()
Men i vårt fall - äldre hundar med omfattande kostnader för det där lilla extra som gör att de funkar. Det täcks inte av försäkringen men slukar många härliga tusenlappar. Alla har inte de tusenlapparna att lägga - och det har ju inte med försäkringen att göra.
Hur gör man då - måste man ha hur mycket pengar som helst för att ha hund, eller handlar det bara om omoral/ekonomi om det gäller operationer? Inte omvårdnad i övrigt?
Jag anser att om man skaffar djur så ansvarar man för att dom ska behandlas och få vård om så krävs, oavsett om man har försäkrat eller ej
Hur gör man då - måste man ha hur mycket pengar som helst för att ha hund, eller handlar det bara om omoral/ekonomi om det gäller operationer? Inte omvårdnad i övrigt?
Blir lite ledsen när jag läser en del inlägg, inte sjutton skall man behöva ha dåligt samvete om man väljer att avliva sin hund! Död hund lider inte!
Personligen gör det mig mer ledsen när jag ser en hund eller annat djur som skulle behöva avlivas men som ägaren envisas med att hålla liv i!