Att jobba som slaktare/styckare

iNHALE

Trådstartare
Är det någon här som jobbar/har jobbat som slaktare/styckare? Hur kom ni in på den banan och hur såg er utbildning ut? Vad jag förstått så är det mycket arbetsplats-förlagd utbildning, dvs du går inte en separat utbildning vid sidan av och sedan pang är du slaktare utan mycket får man lära sig på plats sas. Har länge känt att det skulle vara något jag skulle vilja testa på men skulle gärna höra från folk som faktiskt jobbar/har jobbat inom den branschen. Vad har ni för erfarenheter?

(Anti-kött propaganda undanbedes)

Är det någon här som jobbar/har jobbat som slaktare/styckare? Hur kom ni in på den banan och hur såg er utbildning ut? Vad jag förstått så är det mycket arbetsplats-förlagd utbildning, dvs du går inte en separat utbildning vid sidan av och sedan pang är du slaktare utan mycket får man lära sig på plats sas. Har länge känt att det skulle vara något jag skulle vilja testa på men skulle gärna höra från folk som faktiskt jobbar/har jobbat inom den branschen. Vad har ni för erfarenheter?

(Anti-kött propaganda undanbedes)

Jag hade praktik på slakteri (svin, nät, får) under min utbildning. Mansdominerad bransch med tuff jargong, långa arbetspass och väldigt fysiskt krävande. Inget jobb där man tar det lugnt och inget min kropp skulle orka med en längre period.

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 616
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
814
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen... 17 18 19
Svar
369
· Visningar
34 545
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka