Varför vara i ett förhållande om man aldrig ses?
Men vem har sagt att personer som har varsitt intresse aldrig ses? Du lägger in en jättemärklig egen värdering i vad jag skriver som jag inte ens har uttryckt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför vara i ett förhållande om man aldrig ses?
Nu missar du hela grejen. Du verkar ha svårt att förstå att man i en relation många gånger behöver kompromissa och anpassa sig efter varandra.Men vem har sagt att personer som har varsitt intresse aldrig ses? Du lägger in en jättemärklig egen värdering i vad jag skriver som jag inte ens har uttryckt.
Nu missar du hela grejen. Du verkar ha svårt att förstå att man i en relation många gånger behöver kompromissa och anpassa sig efter varandra.
Dessutom verkar du helt oförstående över att ens partner kan känna sig bortprioriterad och att partnern faktiskt vill umgås och träffa dig.
Om din partner kommer och säger "Du jag vill att vi har mer tid för varandra. Du lägger all din tid på din häst och vi har aldrig tid för varandra. Jag vill att du prioriterar oss och vår relation i alla fall ibland". Så blir ditt svar tydligen (enligt det du har skrivit) "Du får se till att skaffa dig en hobby som tar lika mycket tid som min. Jag tänker inte kompromissa".
Snarare borde väl svaret vara "Jag vet att min hobby tar mycket tid men jag ser till att få två kvällar i veckan och en helgdag hästfria så att vi kan spendera tid tillsammans".
En stor del av mitt liv? Två kvällar och en helgdag i veckan. Nej det är inte mycket.Om jag träffar en partner som kräver att jag ska avsätta tid för hen två kvällar i veckan och en helgdag säger jag att det inte kommer att fungera. Varken med mina arbetstider eller med mitt hästintresse. Jag är en väldigt ambitiös hobbyryttare, jag har kämpat i så många år för att komma dit jag är idag och då är jag långt ifrån klar eller framme vid mina mål. Aldrig i hela h-vete att jag kommer kompromissa bort mina mål och drömmer för att ebn eventuell partner tycker att jag ska det. Njet, nein, näver bäver. Och vissa har inte klarat det, och tja, dom förhållandena har uppenbarligen inte överlevt heller.
Att du däremot tycker att offra en så stor del av sitt liv för en annan person är rimligt, så kör på det. Jag undrar lite var gränsen går för var kompromisserna slutar? Hur mycket tycker du är rimligt att en ska ändra på sig för en eventuell partner? När går ditt mående och intressen före din partners?
Och jag vet att min kompromisslöshet fungerar i praktiken. Jag har en alldeles fantastisk partner och det är aldrig gnäll om hästarna. Han hjälper till att ta in och tar nån fodring dessutom då och då, följer med på tävlingar när han kan osv. Han har vetat från början vad som gäller och han är fine med det. I tidigare förhållande har han haft flickvänner utan intressen, så han tycker att detta är rätt skönt.
Så allt är 100% på dina villkor annars åker partner ut. Låter ju som ett sunt och jämställt förhållande.Ja du @Tora, även i denna frågan står vi långt ifrån varandra.
Och klart som fn att jag håller hårt i min partner. Jag älskar honom. Men om han skulle börja ställa krav på hur jag ska leva mitt liv och anpassa mig så kommer vi inte vara vi längre. Har inga som helst problem med att vara själv.
Fast @Fiorano 's partner kanske är nöjd?Så allt är 100% på dina villkor annars åker partner ut. Låter ju som ett sunt och jämställt förhållande.
Har nu pratat om det? Kompromissat?I mitt förhållande är jag den som har minst tidskrävande intressen. Mina intressen är dessutom flexibla gällande tid och rum. Det jag kan tycka är jobbigt ibland är oftast inte att vi inte alltid ses så mycket, utan att jag kan känna att jag får anpassa mig till när partnern har tid och liksom passa på att umgås då även om jag hellre hade velat göra något annat just då. Det kan ibland också leda till att jag "sitter hemma och väntar" vilket inte känns så kul även om jag egentligen mycket väl kan roa mig själv både fem och sju dagar i veckan.
Har nu pratat om det? Kompromissat?
Är båda nöjd så är det ju inga problem.Fast @Fiorano 's partner kanske är nöjd?
Jag tror det är många so. också är nöjda med att inte ses så mkt.
Har vänner som tex är nöjda med distansförhållande där de ses ett par gånger i månaden.
Alla är ju olika.
Jag tycker det där är jätteintressant. Så ni tycker alltid likadant hela tiden? Alltid vill göra exakt samma saker hela tiden?Gud vad jag aldrig skulle orka vara i förhållande som mest gick ut på offrande, kompromissande, givande och tagande, slitgöra och/eller hårt arbete.
Min partner ska vara en bonus som förgyller tillvaron. Med toppar och dalar såklart, precis som livet är utan partner, men jag har nog med hårt arbete mellan kl 8 och 16 på vardagarna och det jobbet får jag åtminstone lön för.
Den dagen vi börjar tänka på vårt förhållande som någon form av förhandlande, i stil med prutande i en liten bod med billiga kopior av märkeskläder på Mallis, så hoppas jag verkligen vi går skilda vägar istället.
Just så har jag också upplevt det.I mitt förhållande är jag den som har minst tidskrävande intressen. Mina intressen är dessutom flexibla gällande tid och rum. Det jag kan tycka är jobbigt ibland är oftast inte att vi inte alltid ses så mycket, utan att jag kan känna att jag får anpassa mig till när partnern har tid och liksom passa på att umgås då även om jag hellre hade velat göra något annat just då. Det kan ibland också leda till att jag "sitter hemma och väntar" vilket inte känns så kul även om jag egentligen mycket väl kan roa mig själv både fem och sju dagar i veckan.
Så allt är 100% på dina villkor annars åker partner ut. Låter ju som ett sunt och jämställt förhållande.
Det första är att partnern ska fatta att hästen är viktig för att du ska må bra, att det är en del av dig i ditt liv och som partner till dig kommer hästen alltid att finnas. Det vet min man, hade häst när vi träffades och han köpte konceptet och tycker också om hästarna vi har (en blev fler, liksom). Vi har egen gård och har hästarna hemma och maken sköter markservice när jag är borta. Bygger stall, kör hö och vatten, ja vi hjälps åt med gården i stort. Han vet att utan hästarna kommer jag inte vara lika kul att ha att göra med liksom jag vet att han måste ha sina intressen för att han ska må bra. Det händer att jag avstår en dags ridning för att vi ska gemensamt göra nåt han vill liksom han avstår ibland för att följa med mig med hästarna på träning/tävling. Är ibland iväg på tvådagars och har då husvagnen med som någon måste köra dit och då hjälper han mig. Det ska vara ett givande och tagande på lika basis för att det ska funka., är min erfarenhet. Respektera varandras olikheter och ge varandra tid för egna intressen.Ja alltså hur gör ni egentligen??
Jag och min partner har varit tsm i 1,5 år nu. Första året hade jag min häst uthyrd på foder och nu i våras såldes hon då jag hittade en ny häst att köpa istället. Men nu det senaste halvåret när jag haft häst har våran relation blivit allt sämre då jag alltid stressar för att hinna med hästen, skola, jobb och partner. Min partner är tyvärr inte alls intresserad av hästar utan tycker bara det är jättetrist att vara med... Hur hinner ni med??
Jag drar inga andra slutsatser än det du skriver. Blir lite svårt annars."Allt på mina villkor"? Livet och förhållanden är väl mycket mer än bara tiden vi spenderar med varandra? Intressant att du drar så stora slutsatser om vårt förhållande när du bara vet att jag inte kompromissar bort mitt hästintresse och vad det innebär.