Att komplettera upp till en socionomexamen

Jag tycker absolut att du ska försöka komplettera, socionomutbildningen är väldigt bra att ha och det är ju stor brist i de flesta delar av landet! Har flera kollegor som kompletterat utbildningar som socialpedagog och beteendevetare för att bli socionomer! Plus att det är ett himla spännande jobb.
 
2-3 dagar på skolan per vecka är ju mer än vad vissa vanliga utbildningar har. Det faktumet är iofs rätt förskräckligt men jag håller med om att det känns konstigt att kalla det distans. Ungefär som när min distansutbildnings "labbhelg" visade sig ska onsdag-torsdag....

Lätt OT men jag råkade ut för samma sak när jag tänkte läsa till logistiker på distans. Det var hur mycket som helst som skulle göras på plats så det blev inget. Det var vansinnigt irriterande vilket jag upplyste dem om, är det annonserat som en distanskurs ska det ju vara det.
 
Lätt OT men jag råkade ut för samma sak när jag tänkte läsa till logistiker på distans. Det var hur mycket som helst som skulle göras på plats så det blev inget. Det var vansinnigt irriterande vilket jag upplyste dem om, är det annonserat som en distanskurs ska det ju vara det.

Jag hade lite funderingar på att dra det vidare. Står det helglabbar i kursplan och kurs info ska de vara på helgen och inte på vardagar. Kursplanen är ju det som officiellt definierar kursen så jag borde kunnat få rätt att komma och labba en helg. Dock hade jag dels inga problem att få ledigt från jobbet (jobbar som lärare och skule ha kursen för att bli behörig i ett ämne till på sikt) och dels hade ajg ett par kurser til jag ville bli omregistrerad på så jag valde att itne vara den jobbiga studenten. Dock har de i allafall uppdaterat kursplaner och kursinfo nu så det stårr labbdagar iatället. Tråkigt dock då det ju gör distansläsandet mycket svårare.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp