att lämna en relation

Det viktiga är väl att boende och umgänge fungerar.
Börja med att hantera det. Det måste ju i vart fall göras när ni separerar.

Så kommer det visa sig om den delade vårdnaden blir ett problem eller inte.
Och blir den det så har du bättre underlag att hänvisa till om du vill driva den frågan då.

Det viktigaste måste väl vara att ta bort barnet från pundar-pappan. Hade inte stannat en sekund med mitt barn i missbrukarmiljö :crazy:
 
Det viktigaste måste väl vara att ta bort barnet från pundar-pappan. Hade inte stannat en sekund med mitt barn i missbrukarmiljö :crazy:
Fast om det inte går att bevisa vid senare tvist så ligger ts inte bra till.
Jag vet att det låter märkligt, men kan inte ts bevisa att det är skadligt för barnet och att han gör det när han har barnet då blir det lätt att vågen faller åt pappans håll.
Som en annan sa i ett inlägg, bo kvar i samma stad ett tag tills tvisten är klar är en fördel för ts.
 
Det finns ingen möjlighet att flytta till eget boende i närheten av där du bor nu. Till en början i alla fall, så att du kommer ifrån förhållandet och ni kan lösa det praktiska? För ni måste ju prata om det, att du vill flytta tillbaka hem och vara boendeförälder, hur ni ska lösa hans umgänge osv.

Nej, ingen möjlighet, dels har jag bara föräldrarpengen, dels så går det inte att få boende här bara så. Hade önskat att han hade flyttat från oss ett litet tag, men det ville han inte göra.
 
Fast om det inte går att bevisa vid senare tvist så ligger ts inte bra till.
Jag vet att det låter märkligt, men kan inte ts bevisa att det är skadligt för barnet och att han gör det när han har barnet då blir det lätt att vågen faller åt pappans håll.
Som en annan sa i ett inlägg, bo kvar i samma stad ett tag tills tvisten är klar är en fördel för ts.
Hans mamma vet om att han använder droger, han har även legat inlagd pga detta (innan jag kom in i bilden). Han har testat tyngre droger, men inte under vårt förhållande (har han sagt). Jag har som sagt bildbevis på att han röker, samt att jag vet vilka "vänner" han röker med.

Skadligt bör det ju vara, det sitter ju i länge i kroppen. Han sa själv att det går att upptäcka cannabis i kroppen i upp till tre veckor efter.
 
Det viktigaste måste väl vara att ta bort barnet från pundar-pappan. Hade inte stannat en sekund med mitt barn i missbrukarmiljö :crazy:

Det är ju inte bara att dra och inte komma tillbaka. Vart ska jag ta vägen i hans hemstad? Han har hela sin familj och alla sina vänner här. Han borde flytta härifrån ett tag.
 
Hans mamma vet om att han använder droger, han har även legat inlagd pga detta (innan jag kom in i bilden). Han har testat tyngre droger, men inte under vårt förhållande (har han sagt). Jag har som sagt bildbevis på att han röker, samt att jag vet vilka "vänner" han röker med.

Skadligt bör det ju vara, det sitter ju i länge i kroppen. Han sa själv att det går att upptäcka cannabis i kroppen i upp till tre veckor efter.
Jo men frågan är hur du ska bevisa att han i så fall röker när han har barnet vilket kommer vara den relevanta frågan i en tvist.
Tyvärr är det ofta så. Man måste kunna bevisa att barnet lider skada.
Vårdnadstvister är frustrerande och asjobbiga
 
Jo men frågan är hur du ska bevisa att han i så fall röker när han har barnet vilket kommer vara den relevanta frågan i en tvist.
Tyvärr är det ofta så. Man måste kunna bevisa att barnet lider skada.
Vårdnadstvister är frustrerande och asjobbiga

Det är sant...
Bilden jag har, jag fotade så jag ser datumet, just de datumet är vi ju hemma. Så den bevisningen finns. Men jag kommer aldrig kunna bevisa att han i framtiden röker när han är hemma med barnet.
 
Det är sant...
Bilden jag har, jag fotade så jag ser datumet, just de datumet är vi ju hemma. Så den bevisningen finns. Men jag kommer aldrig kunna bevisa att han i framtiden röker när han är hemma med barnet.
Att du loggat in på hans FB o fotat hans konversationer bör du nog hålla väldigt tyst om i dina ev kontakter med myndigheter.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 127
Senast: Bulldoozer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 415
Senast: Nixehen
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 009
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp