Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är jag helt orimlig om jag trycker på att han kontrollerat och gaslightat mig i flera år, kallat mig öknamn och sagt fula saker om mitt sätt att vara förälder INFÖR barnen. Att han ändrar överenskommelser utan kommunikation och bestämmer och lovar barnen saker som jag sen blir Den Elaka om jag säger nej till. Att han förnekar barnen stöd i skolan. Och att jag därav INTE tänker hindra dem att ha en relation men att jag inledningsvis inte tycker att de ska bo med honom och att jag tycker att varannan vecka ligger ganska långt bort?
Nä det skall du trycka på med.

De hänvisar till familjerätten för sådan överenskommelse. Vilket jag inte är emot. Men vi behöver ha nåt bestämt redan imorgon. Jag fick sms ikväll att han SKA träffa barnen imorgon. Inget utrymme för diskussion. Och så kan vi inte ha det i flera veckor, kanske t o m månader innan nåt blir beslutat hos familjerätten.

Familjerätten är en del av socialtjänsten och har hand om samarbetssamtalen

Det skall du ta upp hos sos och familjerätten.
Att hindra någon från att sova räknas som tortyr på riktigt.
Alltså i juridisk mening.
Han hindrar mig inte. Han skickar mig i säng= tjatar om att jag är trött och behöver sova plus blir sur och elak så att jag till slut går och lägger mig för att jag inte orkar höra på det. Sen ligger jag där vaken i mörkret inflera timmar.

Han hindrar mig inte. Han skickar mig i säng= tjatar om att jag är trött och behöver sova plus blir sur och elak så att jag till slut går och lägger mig för att jag inte orkar höra på det. Sen ligger jag där vaken i mörkret inflera timmar.
En vecka senare kan han vara sårad och förbannad för att jag aldrig tar mig tid för förhållandet. Damned if you do damned if you don't. Igen.

Att gråta eller må illa, och att vara instabil är inte samma sak. Du kan visa att du är ledsen (fullt begripligt, ju!) utan att det betyder att du är instabil och inte blir trodd.

Men ta upp allt det du skrivit här ovan - skriv ner punkterna om det underlättar.

Du klarar det här! Det stora klivet är taget! Alla vi här på Buke står bakom dig! :heart

Och jag får inte meddela skolan att barnen kan vara oroliga. "Vi får se hur det går"... De ska bara gå där och försöka hålla ihop utan nån vuxen som vet vad som är fel om de beter sig utmanande eller plötsligt blir jätteledsna.
Det här slog mig så hårt att jag var tvungen att scrolla tillbaka och kommentera, Att du ens formulerar det så.:(

Jag skulle vilja att du ser det såhär,
Vi är oense om skolan bör veta att barnen har det oroligt hemma.

Dvs du tycker en sak. Han tycker något annat. 50/50.
Du värnar om barnen. Buke verkar tycka att du har rätt.:)

Jag berättade för förskolan när vi låg i separation, och då hade pappan inte gjort något som var ens nära olagligt (rövhattigt deluxe bara).

Rektorn beslutade bla direkt om utökad tid från 15h för storebror, så att jag skulle få mer tid att andas. Och nej, jag frågade inte exet om lov. Mina barn var enda prio och min lojalitet låg enbart där.

De vill att barnen bor hos båda så långt det är möjligt. Du behöver inga skäl för att separera utöver att du inte vill bo med honom. Han kan vara världens gulligaste, vill du inte vill du inte. Klart.
Ni ska försöka hitta ett sätt att vara föräldrar på skilda håll, din vecka ditt ansvar. Hand vecka hans ansvar. Om det är den lösningen ni väljer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka