Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappan smsar och ska promt komma hit på eftermiddagen för att hjälpa Mellan med läxor(har aldrig hänt förr)och jag hänvisade till att jag inte vill det och frågade ifall hans hem är olämpligt att göra läxor i? Kom nåt dravel om vad jag tror att jag är och har för rättigheter.
Hans plan för att tränga sig på och störa gick ju om intet.
Manipulatörer blir ilskna, otrevliga och ofta oförskämda när det inte går som de vill.

Gör inte soc det själva, det blir ju lite knepigt att du ska behöva vara kommunikationslänk mellan ditt ex och socialen.
Eftersom det är en frivillig insats kan det ses som problematiskt om soc skulle göra det. Det kan uppfattas som något man är tvungen att delta i.

För att jag sa att 1. Han kunde inte vara här ikväll med Mellan för jag har saker att göra så jag kan inte åka iväg just idag. 2. Att han inte kan ringa barnen precis innan de ska gå och lägga sig eftersom de inte kan somna sen.
Prata med barnen och fråga om de inte ska sätta på "stör ej schema" under nätterna. Typ börja 21 och sluta 07. Så INGEN kan ringa dem under de tiderna, då gäller det ju alla som ringer efter en viss tid och inte enbart mot nån specifik.

Fundera inte. Anmäl. Och att han åker förbi är också rätt skrämmande. Ring polisen, förklara läget så de i alla fall håller huset under uppsikt i natt så han inte helt plötsligt står i sovrummet mitt i natten.
Det finns massor av män som gör betydligt värre och polisanmälan hjälper inte ett dugg eller gör saken värre så jag är en aning tveksam faktiskt.
Och bilen var ju bara jag som såg. Jag har inga bevis för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur