Bukefalos 28 år!

Att näta in balkongen?

Sv: Att näta in balkongen?

Min innätning bestod av ramar precis som MissFidelis, men jag valde att göra fyra ramar som jag satte ihop två och två med gångjärn, så att det blev som två vikskärmar. På så sätt blev de lätta att fälla ihop och ta undan om det skulle behövas. De stod stadigt på balkonggolvet utan att behöva fästas någonstans, men jag satte fast dem med några buntband i räcket för extra stabilitet. Behövde inte göra någon åverkan på balkongen, vilket var en förutsättning för att min hyresvärd skulle tillåta innätningen.

Det var lite svårt att fota på min lilla balkong, men här ser man på ett ungefär:

balkong01.jpg


Ramarna består av vanliga tryckimpregnerade reglar, och nätet är rådjursnät (vilket jag älskar - urstarkt, mjukt, osynligt på lite håll och väldigt lättjobbat, och dessutom billigt). Ramarna är ihopskruvade med vinkeljärn, och nätet är fasthäftat med häftpistol (massor av klammer!). Allt material gick på runt 800 kr, och jag byggde hela rasket på en eftermiddag - med lite hjälp från pappsen. :p

Nu håller hyresvärden på att renovera balkongen så jag har fått ta ner innätningen, och när renoveringen är klar kommer balkongen att ha en annan form, så jag kommer att få modifiera ramarna lite, men det bör vara lätt fixat.
 
Sv: Att näta in balkongen?

Nätet är "sponsrat" så det vet jag inte men övrigt material ca 700kr. (Plus 350kr för trall idag :D).
 
Sv: Att näta in balkongen?

Balkongen007.jpg

Lite "myspys" på kvällskvisten :o

Balkongen012.jpg

Med trallen och nya bordet

Balkongen015.jpg

Bordet och stolarna

Balkongen2002.jpg

"Jägarna" sitter och spanar :D
 
Sv: Att näta in balkongen?

Vilken bra lösning på en annars lite knepig balkong där det inte finns någon över! Det ser ju kanonbra ut! Snyggt blev det med :)
 
Sv: Att näta in balkongen?

Hej
Om du har tak på balkongen så är det kanonlätt. JAg bor i en hyreslägenhet och bad hyresvärden om hjälp. Han satte upp krokar i taket och sedan var det bara för mig att hänga upp"längder" av hönsnät och spänna fast det med bultband. Det är kanon. Mina katter kan vara ute även om jag måste springa hemifrån en kort stund. Jag lade längderna omlott lite grand så att de inte skulel kunna komma emellan.

Lycka till!
 
Sv: Att näta in balkongen?

Hej
Om du har tak på balkongen så är det kanonlätt. JAg bor i en hyreslägenhet och bad hyresvärden om hjälp. Han satte upp krokar i taket och sedan var det bara för mig att hänga upp"längder" av hönsnät och spänna fast det med bultband. Det är kanon. Mina katter kan vara ute även om jag måste springa hemifrån en kort stund. Jag lade längderna omlott lite grand så att de inte skulel kunna komma emellan.

Lycka till!

Men gud vad smart! Det funkar ju skitbra om man har en balkong som "inte sticker ut", och det har ju jag. Alltså behöver jag väl bara köpa nät och krokar? har buntband hemma :banana:
 
Sv: Att näta in balkongen?

jag tänkte precis på det, hur gör man vid väggen? Kan man fästa det där på nåt sätt?
 
Sv: Att näta in balkongen?

Det får du nog fråga hyresvärden om. Ramar är inte svårt att göra och då blir det tätt :) Har du balkong ovanför behöver man ju inte göra något tak heller.

Min bur blev idag godkänd av hyresvärden och den sköldpaddsfärgade charmade tjejen som var här och kollade (jag var inte hemma, fick en lapp).
 
Sv: Att näta in balkongen?

Då blir att ringa hyresvärden då .. ^^ håll tummarna!
 
Sv: Att näta in balkongen?

Det blev jättefint! Med "vindskydden" eller vad man kallar det för, vid sidorna blev det riktigt ombonat och snyggt. Katterna kommer att stortrivas är jag säker på.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur nätar man in balkongen på bästa sett? Skicka gärna bilder på era lösningar :)
2
Svar
21
· Visningar
1 894
Senast: gul_zebra
·
Övr. Katt För knappt en vecka sen fick jag och min sambo hem en katt, han är bara 10 månader så fortfarande väldigt nyfiken och busig kring det...
Svar
4
· Visningar
3 243
Senast: purity_666
·
Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 294
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag ska glasa in min balkong för att kunna nyttja den en större tid av året. När det är varmt så vill jag dock kunna öppna upp så mycket...
Svar
1
· Visningar
929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp