Bukefalos 28 år!

Fransk balkong, nät?

Aemos

Trådstartare
För knappt en vecka sen fick jag och min sambo hem en katt, han är bara 10 månader så fortfarande väldigt nyfiken och busig kring det mesta.

Vi bor i lägenhet på andra våningen och har en fransk balkong som vi gärna vill ha öppen nu när det börjar bli varmt. Men utan att sätta någon form av nät vågar jag verkligen inte öppna den, för tänk om våran nya familjemedlem skulle ramla ner :(

Hur har ni som har fransk balkong gjort hemma hos er? Bilder? Tips? :)
 
Jag har en vanlig balkong, men hade gjort likadant med en fransk: rådjursnät.
Beroende på balkongkonstruktion kan man tex spänna nätet mellan två stolpar som man kilar fast mot balkongräcket eller liknande. Rådjursnätet går att få fast med häftpistol, och är lätt att klippa upp med sax om man av någon anledning måste komma ut den vägen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 620
Hemmet För några månader sedan började en ekorre springa på mitt balkongräcke. Jag tyckte det var lite gulligt. Sen kom det en till och gjorde...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 571
Senast: Görel
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 850
Senast: Snurrfian
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 496
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp