Att prata/messa andra under pågående samtal med någon annan (utbruten från Hjälp)

Borde bry dig på vad? Får din kille inte ha tjejkompisar eller är du orolig över att han har ihop det med fler tjejer än dig? Både jag och min man har vänner av både det manliga och kvinnliga könet utan att den ena eller den andra tycker något spec om det.
Menar du att du inte tyckt det var konstigt om han när han är i telefon med dig messar med massor av andra tjejer på samma gång?

Ärligt talat tror jag inte ett dugg på det. För det är fruktansvärt oartigt och respektlöst oavsett vilket kön det är.
 
Nej jag tycker inte det är konstigt med kompisar av motsatt kön. Du får tro vad du vill men så känner jag iaf 🤷‍♀️
Läser du vad jag skriver? Det är när ens partner pratar med andra samtidigt som man pratar med varandra i telefon. Det är inte alls trevligt eller respektfullt beteende. Pratar man med någon så ägnar man sin uppmärksamhet mot den personen, svårare än så är det inte.

Men klart, det där med allmänt hyfs är inte alls som har tyvärr.
 
Läser du vad jag skriver? Det är när ens partner pratar med andra samtidigt som man pratar med varandra i telefon. Det är inte alls trevligt eller respektfullt beteende. Pratar man med någon så ägnar man sin uppmärksamhet mot den personen, svårare än så är det inte.

Men klart, det där med allmänt hyfs är inte alls som har tyvärr.
Det beror väl helt på hur man pratar, jag gör nästan alltid andra saker när jag pratar i telefon typ rastar hund, städar, lagar mat, kollar av något med roomien etc. Jag har inte tid att bara sitta i ett samtal liksom. Det rör mig inte inte i ryggen om den jag pratar med gör samma sak.
 
Läser du vad jag skriver? Det är när ens partner pratar med andra samtidigt som man pratar med varandra i telefon. Det är inte alls trevligt eller respektfullt beteende. Pratar man med någon så ägnar man sin uppmärksamhet mot den personen, svårare än så är det inte.

Men klart, det där med allmänt hyfs är inte alls som har tyvärr.
Jag läser vad du skriver men du verkar ha svårt att förstå att inte alla håller med dig. Det är ingen i min närhet som tar illa upp så det är inga problem mer än för dig vilket blir lite lustigt.
 
Nej det har jag inte med att göra, men ibland när man skriver saker på öppna diskussionsforum så händer det att folk kommenterar det eller ställer en fråga. Konstig sak att bli förnärmad över.
Såklart det gör. Vad som är roligt är hur du kommenterar det eller påstår att jag blir förnärmad över din kommentar. 😆
 
Det beror väl helt på hur man pratar, jag gör nästan alltid andra saker när jag pratar i telefon typ rastar hund, städar, lagar mat, kollar av något med roomien etc. Jag har inte tid att bara sitta i ett samtal liksom. Det rör mig inte inte i ryggen om den jag pratar med gör samma sak.
Fast.... i ett alldeles nytt "förhållande" där man inte ens setts än och nog är lite nykära.... skulle du göra så?
 
Fast.... i ett alldeles nytt "förhållande" där man inte ens setts än och nog är lite nykära.... skulle du göra så?

Ja, det skulle jag, och speciellt när det rör sig om ett distansförhållande. Jag kan ofta chatta i flera kanaler samtidigt på t ex Discord, det betyder inte att jag skulle vara mindre entusiastisk över dialogen med en partner. Telefonsamtal undviker jag annat än i nödfall men samma sak gäller där, jag klarar inte att bara sitta rätt upp och ner och prata. Dessutom har jag så förbannat svårt för när folk skaffar ny partner och helt går upp i det där nykära skimret så att de typ glömmer hela sin vänkrets, så jag har lovat mig själv att aldrig bli sån. Stör det en person så tja, då kommer hen nog inte få ut så mycket av en bekantskap med mig.
 
Personligen tycker jag att det är högst förvirrande när den jag pratar med snattrar med andra vid sidan om telefonen. Jag orkar inte hålla fokus på vårt samtal och ämnet vi pratar om, om det pågår andra samtal fram och tillbaks vid sidan om.
Jag brukar då be personen ringa tillbaka när hen har tid att fokusera på vårt samtal.
 
Personligen tycker jag att det är högst förvirrande när den jag pratar med snattrar med andra vid sidan om telefonen. Jag orkar inte hålla fokus på vårt samtal och ämnet vi pratar om, om det pågår andra samtal fram och tillbaks vid sidan om.
Jag brukar då be personen ringa tillbaka när hen har tid att fokusera på vårt samtal.

Men precis så är jag också. Vi kan höra senare, men jag orkar inte höra tjitttjattet med kassörskan eller när någon står och vrålar på sin hund medan jag pratar om en känslig händelse i förhållandet. Typ.

Säger inte att det är rätt eller fel, men för mig funkar det inte. I min relation hade jag blivit otroligt förvånad (och nog lite ledsen) om partnern valt att åka iväg på random resa med någon annan. Vi är bästa vänner och väljer helst att umgås med varandra på sådana upplevelser. Jobb är ju självklart något helt annat.
 
Fast.... i ett alldeles nytt "förhållande" där man inte ens setts än och nog är lite nykära.... skulle du göra så?
Beror kanske på hur man pratar i telefon? Om man tänkte prata i telefon hela kvällen som något slags bakgrundssurr/lågintensivt umgänge antar jag att man också har en massa annat som måste bli gjort. Medan jag som har lite mindre tålamod hellre inte pratar i telefon så länge och då inte skulle kommunicera med andra samtidigt. (Skala potatis eller något skulle jag nog däremot kunna göra, inte gjort men skulle kunna.)
 
Messar man med andra medan man pratar märks det, för då har man inte fullt fokus. Det finns ingen som lyssnar 100% samtidigt som de skriver något annat. Då lyssnar man med ett halvt öra, i bästa fall.
Vad kul att du talar om hur exakt alla är så vet vi det också 😁
 
Personligen tycker jag att det är högst förvirrande när den jag pratar med snattrar med andra vid sidan om telefonen. Jag orkar inte hålla fokus på vårt samtal och ämnet vi pratar om, om det pågår andra samtal fram och tillbaks vid sidan om.
Jag brukar då be personen ringa tillbaka när hen har tid att fokusera på vårt samtal.
För mig är telefonsamtal ett sätt att umgås med folk som jag inte träffar så ofta - jag pratar alltså om allt mellan himmel och gjort och umgås i 2h eller vad det blir. Precis som att jag inte bara sitter och tittar på någon jag träffar utan gör saker samtidigt så funkar mina samtal likadant.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 888
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 182
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 970
Senast: jemeni
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp