Bukefalos 28 år!

Att resa bort utan barnen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

mimus

Trådstartare
Att jag och min sambo skulle resa bort utan barn har varit otänkbart för mig tidigare, och jag har alltid valt att stanna hemma. Det ställer till vissa problem både privat och även på arbetet då vi jobbar på samma jobb.

Hur ska jag göra, frågan är uppe igen och jag måste bestämma mig, detta påverkar hela personalen, som gladeligen åker iväg. (Dessutom är det med flyg och jag är paniskt flygrädd, så jag kan stanna hemma enkom för det)

Hur skulle ni göra inför ett sånt val?
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Det beror ju på varför ni ska resa bort osv.
Men är det vanlig semester så varför inte.
Att resa bort utan barnen några dagar kan ju vara en skön avkoppling och dessutom något som många förhållanden kan behöva!!
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Anastacia skrev:
Det beror ju på varför ni ska resa bort osv.
Men är det vanlig semester så varför inte.
Att resa bort utan barnen några dagar kan ju vara en skön avkoppling och dessutom något som många förhållanden kan behöva!!

Jo du har helt rätt.
Just denna resa är med jobbet, och jag känner att jag inte kan hoppa av den.
Men för mig att lämna barn hemma blir ångestladdat.
Jag brottas med tankar om det händer oss båda föräldrar något, så finns ingen kvar.
Det har jag svårt att stå ut med, och det begränsar oss mycket.

Därför undrar jag hur andra gör?
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Sådär kan du inte gå omkring och tänka!
Att resa bort tillsammans utan barn är totalt underbart och precis vad man ibland behöver för att orka med!!
Om bara fler gjorde det och satsade lite på förhållandet också så skulle barnen inte behöva flacka mellan separerade föräldrar senare i livet!
:banana: :banana:
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Vi har varit utomlands ett par ggr på sk långhelger och haft barnen hemma. Det har gått jättebra! Med mobilernas intåg så kan man ju ringa hem på ett smidigt sätt.
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Jag kom nyss tillbaka från en semester utan barnen, och det var första gången för oss. Jag kan säga att det var riktig semester :)

Barnen har ofta inte så där jättekul på resmålen, det är varmt för dem, de är trötta i benen, hungriga och allt möjligt. Det var inte sista gången jag åkte utan barn :banana:
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Bibi skrev:
Sådär kan du inte gå omkring och tänka!
Att resa bort tillsammans utan barn är totalt underbart och precis vad man ibland behöver för att orka med!!
Om bara fler gjorde det och satsade lite på förhållandet också så skulle barnen inte behöva flacka mellan separerade föräldrar senare i livet!
:banana: :banana:

Nä, jag vet att jag inte ska tänka så , men gör det ändå, du vet, rädslor är ologiska och att det procentuellt är större chans att krocka med bilen än att falla ner med ett flygplan t ex, biter föga på mig.
Men sambo har kommit dragandes med statistik, för att hjälpa mig att se att chansen är minimal, men jag är rädd ändå.
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Basilika och break a leg.

ÅH, vad skönt att höra att ni lämnar barnen hemma.

Just det som du beskriver Basilika är så sant, mitt arbete kan till och med tänka sig att vi tar med sonen, bara för att få med mig på resan :D

Men hur kul vore det för honom.........
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Res iväg du.
Jag tror att det är bra för båda barn och föräldrar att få en paus från varandra.
Jag och min sambo (snart äkta man :love: ) tar ofta små minisemestrar då vi lämnar barnen hos andra.
Barnen har jättekul, vi får tid för varandra och efteråt så blir det en trevlig hemmakväll när alla talar om för alla vad vi varit med om.
Är barnen lite större är det en kul grej att ge dom en billig kamera att ha med. Tala om att ni vill ha kort på vad dom gjort.
Lovar att det blir lika kul för aalla parter.
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Det är inget problem att lämna bort sonen, han fullkomligt älskar att sova över hos mormor, morfar eller någon av kusinerna.
Tack och lov så har jag inte lyckats överföra min ångest över att både sambon och jag reser bort samtidigt på honom.

Tack för supporten, det är väl så att man måste " VÅGA CHANSA" i livet i bland.
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Klart att du kan lämna barnen! Risken att det skulle hända er båda något är större om ni åker i samma bil, än om ni flyger i samma plan.

Sambon o jag har varit på små weekends utan sonen (får barn nr 2 om två veckor) och jag tycker det är guld värt för förhållandet. Och dessutom så vet vi att farmor (eller vem det nu är som passar sonen) ger honom full uppmärksamhet, så att det känns som en semester för honom också.

Kanske är det så att du tvekar lite extra pga av din flygrädsla?

Lycka till - klart att ni ska åka iväg och bara koppla av. Se det som en träning - nästa gång kanske ni åker på en romantisk weekend till Paris och bara myser och har det härligt tillsammans?? :love:
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

ÅK!

Barnen klarar sig bra hemma=) Då blir det ju extra kul när ni kommer hem igen.
 
Sv: Att resa bort utan barnen!

Lazza skrev:
Klart att du kan lämna barnen! Risken att det skulle hända er båda något är större om ni åker i samma bil, än om ni flyger i samma plan. :

Jag VET att detta är sant, men rädslor är inte logiska, tänk om så vore!!!! :bow:

I vintras när vi var på fest och åkte taxi hem så var jag livrädd när taxichaffören drog på som en galning på våra isiga vinterskogsvägar.
Det har blivit mer och mer att jag kör själv när vi ska någonstans.
(snacka om kontrollbehov :crazy: )

Men faktum är att jag lutar ändå mer åt att vi åker...
Har bara inte sagt något än.....
Ska bara kolla tävlingarna i höst så det inte krockar......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 344
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 648
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 312
Senast: jemeni
·
Mat Jag ska resa bort och får hjälp av vänner med min hund. En av de inblandade ska dessutom skjutsa mig till Arlanda och hämta mig där. För...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp