Bukefalos 28 år!

Att satsa stort eller köra på säkra kort?

Cydonia

Trådstartare
Nu sitter jag här och vet varken ut eller in.
Jag är för närvarande arbetslös sedan en jobbskada några veckor tillbaka (bröt lite revben och annat trevligt) och bestämde mig i samma veva för att säga upp min tjänst på dåvarande jobb.
Har nu den senaste veckan sökt lite nya jobb och fick komma på intervju till en "lägre" tjänst igår vilket gick så pass bra att jag skickades vidare till kandidatdag och företagsrundvisning redan idag. Allt gick bra och senare under dagen kommer jag få svar ifall jag får tjänsten eller ej, och börjar redan på måndag.
Men självklart ringer det då ifrån ett annat bemanningsföretag direkt när jag kommit hem, dom erbjuder en högre uppsatt tjänst med bättre utvecklingsmöjligheter och vill att jag ska komma in på intervju imorgon.
Jag tackade självklart ja men sitter nu här och vet varken ut eller in.

Tjänsten som jag i princip är garanterad är en relativt lågavlönad tjänst, dock ett jobb som jag som sagt kan börja redan på måndag.
Tjänsten som jag ska på intervju för har en avsevärt högre lön och vad jag vet om den så är det en mycket utvecklande och intressant arbetsplats med ledarroll.

Hur skulle ni gjort?
Ekonomiskt sett så behöver jag verkligen ett jobb gärna så fort som möjligt, men att inte ta chansen till det andra jobbet känns fel, det känns som att jag kommer ångra det rejält i efterhand.
Får jag det dock inte och då redan har tackat nej till det första jobbet så, ja.. inte kommer man vara glad på sig själv iaf.

Hjälp hjälp hjälp!:nailbiting:
 
Sv: Att satsa stort eller köra på säkra kort?

Det är jättesvårt val det där.

Har två olika gånger gjort "fel" val ena gången valde jag det säkra före det osäkra.

Nu sist valde jag det osäkra före det säkra och nu sitter jag här utan jobb :(

Dock hoppas jag att det ska lösa sig för mig också.
 
Senast ändrad:
Sv: Att satsa stort eller köra på säkra kort?

Fast säg som det är och var ärlig. "Efter att ni ringde blev jag erbjuden ett annat jobb. Hade intervju där och väntar nu på besked ifall jag får jobbet eller inte, så jag vill inte riktigt skriva på ett kontrakt förrän jag fått svar därifrån. Det svaret borde komma inom en eller två dagar."

När det kommer till jobb och anställningar så är det ärlighet som varar längst och en bra kommunikation. Och folk fattar ju att man inte tar första bästa jobb ifall man har lite meriter och egentligen vill avancera.
 
Sv: Att satsa stort eller köra på säkra kort?

Fast säg som det är och var ärlig. "Efter att ni ringde blev jag erbjuden ett annat jobb. Hade intervju där och väntar nu på besked ifall jag får jobbet eller inte, så jag vill inte riktigt skriva på ett kontrakt förrän jag fått svar därifrån. Det svaret borde komma inom en eller två dagar."

När det kommer till jobb och anställningar så är det ärlighet som varar längst och en bra kommunikation. Och folk fattar ju att man inte tar första bästa jobb ifall man har lite meriter och egentligen vill avancera.

Då intervjun till jobbet som teamledare gick oerhört bra så blev det precis som du skrev här ovanför. Jag får veta ifall jag får jobbet eller ej i mitten av veckan och skrev just det till den förstnämnda tjänsten.
Dom önskade mig lycka till och att jag är välkommen att höra av mig ifall det mot för modan inte skulle gå i hamn.
Hoppas verkligen på det här jobbet nu!
Det vore inte bara ett otroligt lyft i karriären och ekonomin, utan även en riktigt intressant chans till personlig utveckling!
*håller tummar och tår* :banana:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 937
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 876
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Funderar på hur jag ska göra. Tycker det var synd att jag inte fick några indikationer på att vi stod så långt ifrån varandra...
Svar
6
· Visningar
1 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp