Att sluta med hästar?

Sv: Att sluta med hästar?

Jag känner delvis igen mig i ditt dilemma, det slutade med att jag numera bara har en häst kvar, min ridhäst. Min äldre, skadade märr avlivades och jag sålde hennes avkomma. Det fanns helt enkelt inte ork i mig att ta hand om alla 3 längre.

Jag tycker inte att du ska betäcka stoet, du har redan en avkomma som du inte vet om du orkar med, varför ska du ha två? Det kostar att ha häst, unna dig att satsa på en häst i stället.
 
Sv: Att sluta med hästar?

Tror du att du får orken tillbaka om du får en andra avkomma till det sjuka stoet? Räcker det verkligen inte med den avkomman du har, som du inte orkar med i dagsläget? Eller måste du ha två avkommor?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag har haft hästar i 20 år och har nu blivit hästlös pga ålderdom/sjukdom hos mina två hästar. Jag har varit utan häst nu i ca 3...
Svar
17
· Visningar
882
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 661
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 680
Senast: bobbbo
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp