Bukefalos 28 år!

Att smörja sin egen rygg

Neko

Trådstartare
Hur gör ni? Jag når inte!

Jag har blivit enormt solbränd och måste smörja mig ordentligt, men jag är brutalt ovig. Det går bara inte! Mina alternativ nu är
1: Skaffa ett ONS som innan denne går hem får smörja mig
2: hälla krämen på en dörrkarm och gnugga mig

Hjälp mig!!!!
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Ta hjälp av en slev, stekspade eller liknande? En förlängd arm helt enkelt.
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Ska du smörja dig med solkräm eller after sun menar du? :) För om du menar solkräm så finns det transparent sådan som man sprayar på och man slipper smeta ut den :idea:
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Nu är det kylbalsam, sen blir det SPF! Har en sprayflaska men den funkar ju inte upp och ner.. Kanske skulle prova en slev men vill ju inte att det ska vara jättetjockt med smörja! Det får inte vara vasst heller, det gör ju satans ont.!

I natt fick min kollega hjälpa mig :o
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Det blir ju lite slösigt... men kanske bättre än ONS :p ha på krämen på en mjuk kökshandduk (ej frotté) och "torka" dig med den, det kanske kan fungera. Hoppas ryggen känns bättre snabbt! :)
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

En person jag känner hade samma problem som du, fast det handlade om Voltarengel. Hen tog en badborste med skaft och plastade in borsten. Sedan var det bara att ta gel på den inplastade borsten och smörja på!
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Jag funderade över samma fråga när vi var utomlands... Hur gör man om man åker på solsemester själv och behöver smörja ryggen? För även om jag kör med sprayflaska så tycker jag inte att det blir bra, men jag kanske inte har rätta knycken:).
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Du har ju redan ett par smarta idéer:p
När jag tar bus på ryggen anväder jag handryggen där jag inte når med handflatan. Funkar fint. Är inte direkt vig.
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

En helt vanlig slickepott
images
funkar bra.:idea:
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Jag har använt en svamp med skaft som är till för att kunna skrubba sig på ryggen. På med en plastpåse tajt över svampen och sen salva ovanpå. Funkar skapligt även om det bästa är om någon hjälper dig.
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Fick tips av en bekant en gång, om att först kleta in badrumsväggen med smörjan och sedan ställa sej och gugga ryggen mot väggen...
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Ska fasen till ikea imorgon och köpa slickepott! Men nu provade jag badrumsväggen (ja, det funkade. skönt med kallt kakel dessutom!)

Märkligt, det är jäkligt kul att hitta på lösningar till ett så oroligt problem :D


Fick denna på fb nyss: känns som en vinnare?
MTS8b.jpg
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Fråga på sjukhusapoteket eller hudkliniken efter en sån ryggsmörjare.
Den kostar 45:-
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Jag tycker det funkar att blaska på ganske rejält och sen kleta ut från alla håll man kommer åt. Brukar bli skapligt ;)
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Ryggsmörjare, finns lite överallt att köpa. Jag köpte min på Varsam. Man kan fästa bomullsrondeller på den när man ska smörja tex liniment eller krämer. Själv tycker jag det är lättare att ta bort ringen man fäster med och smörja med den "nakna" delen direkt o tvätta rent under kranen sen. Innan jag hittade den använde jag en stor slev, och som ryggkliare har jag en spagettislev :)
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

Detta funkar ju inte för after sun, men tröja är ett hett tips för att inte förvärra brännskadan.
 
Sv: Att smörja sin egen rygg

gladpack som du tar tillräckligt lång bit å gnuggar in ryggen men både kräm å allt mha gladpacken,,,
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
799
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Angel
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 102
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 539
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp