Att sova eller inte sova i sängen - det är frågan...

Sv: Att sova eller inte sova i sängen - det är frågan...

Jag tillåter inte min hund att sova någon annanstans än i min säng, under täcket i knävecket och han klagar inte!
Jag älskar att ha honom bredvid mig i sängen så jag vet att han lever och andas, efter ett par helt galna mardrömmar om döda hundar osv och ett antal panikattacker när jag letat efter honom i sängen utan att hitta honom så skulle jag aldrig klara av att sova utan honom! :D haha.

Åh vilken mystråd :D även om jag själv inte har hund (än) så brukar jag nästan tvinga upp min morfars hund till både sängar och soffor - till hans fasa :eek:
jag brukar försvara mig med att "jamen han gör det ju bara på kommando! och han hoppar ner direkt om jag säger till honom!"
det är ju så trevligt att snusa hund, och fast han är långhårig blir det inte alls särskilt smutsigt. jag har inget negativt att säga om att samsova med hundar :angel:

Åh vilken mystråd :D även om jag själv inte har hund (än) så brukar jag nästan tvinga upp min morfars hund till både sängar och soffor - till hans fasa :eek:
jag brukar försvara mig med att "jamen han gör det ju bara på kommando! och han hoppar ner direkt om jag säger till honom!"
det är ju så trevligt att snusa hund, och fast han är långhårig blir det inte alls särskilt smutsigt. jag har inget negativt att säga om att samsova med hundar :angel:

Sådant där gör faktiskt mej sur. Ett ex gjorde likadant med min gammelhund som inte fick sova i sängen eller ligga i soffan eftersom han fällde så enormt och jag var tillräckligt allergisk emot honom för att bli dålig om han låg i sängar och soffor. Hunden trivdes helt ok med att ligga i sin bädd men exet skulle prompt ha upp honom iallafall. Det var ju inte exet som fick extra jobb i form av tvätt och dammsugning. Nej, sin egen hund gör man som man vill med men andras hund, deras regler helt klart.

Vi hade ett mellanting. Hunden sov i sin korg bredvid mig på nätterna, men fick på morgonen komma upp och mysa en stund.
Vi döpte "sova-i-husses-och-mattes-säng" till ett speciellt ord så att hunden visste precis vad det var frågan om.

Nu har vi ju inte några fästingar här att tala om, så då kanske vi resonerat annorlunda.

Sådant där gör faktiskt mej sur. Ett ex gjorde likadant med min gammelhund som inte fick sova i sängen eller ligga i soffan eftersom han fällde så enormt och jag var tillräckligt allergisk emot honom för att bli dålig om han låg i sängar och soffor. Hunden trivdes helt ok med att ligga i sin bädd men exet skulle prompt ha upp honom iallafall. Det var ju inte exet som fick extra jobb i form av tvätt och dammsugning. Nej, sin egen hund gör man som man vill med men andras hund, deras regler helt klart.

Hade det vart så strängt som jag kanske fick det att låta hade jag såklart aldrig (vågat) gjort det. Klart man respekterar andras regler, som du sa. Men jag vet inte om jag ska sitta och förklara hela situationen, vilka band vår familj har till varandra och omständigheterna, låt oss bara säga att ingen misstycker sålänge jag ser till att hunden inte helt "okontrollerat" hoppar upp i möbler på eget bevåg med blöta tassar :crazy:

Sen är det ju lite en annan grej om ditt ex tog upp hunden i sängen trots att du var allergisk? :eek:

jag kan ju säga då att jag har 6 taxar i min säng :o
och jag bara älskar att mysa och höra dom snusa och sova gottit :love::love:

Tesora

Mysigt:love: Men blir det inte lite... trångt :p?

Min säng delar jag med 2 taxar och jag tror det finns rum för max en till.... Sedan få jag nog börja sova på golvet om fler ska flytta upp i sängen ;):D

Ang tvätt, vi tvättar inte vår egen tvätt utan om tvättkorgen för 60grader börjag bli full får någon i familjen som ser det sätta på - oavsätt om man själv bara har en sak som ska tvättas i 60.

Så det blir inte så mycket mer tvätt för honom ;)

Senast ändrad:

Vi har fyra (små) hundar i sängarna. Tycker mest det är jobbigt när man har bäddat rent o tikarna löper:(. Hanen (kastrerad) + hans mamma skall alltid under täcket och ligga i knävecken. Dom trängs om den platsen. Båda står o blänger på mig tills jag lyfter på täcket och de kan krypa ner. Visst blir det en del merjobb och grus i sängen, men det får man ta, tycker ändå det är rätt mysigt även om FYRA hundar i sängen är i mesta laget.:grin:

Nu har jag tyvärr inte kvar min hund, men han sov i sängen fram tills han var 8 år, resterande 2,5 sov han på en egen madrass :)

När han låg i sängen så tog han upp halva dubbelsängen :p

Dom vovvarna som bor hemma sover alla i sängen :)
Det blir mer tvätt, och lakanet skakas varje kväll och dom tar plats utav bara helvete - men jag vill ha dom där ändå! Det är myyyyyys.

Dom vovvarna som bor hemma sover alla i sängen :)
Det blir mer tvätt, och lakanet skakas varje kväll och dom tar plats utav bara helvete - men jag vill ha dom där ändå! Det är myyyyyys.

Precis!
Är dom bara hyffsat rumsrena så får de sova i sängen. :love:
Jag har väl som mest haft runt tolv voffar i sängen, karl låg på soffan på nerevåningen och surade. :devil: (who gives a shit muhahahaha)

Skämt åsido, nu har jag väl var natt, (singel ^^)emellan en till sju i sängen, vad jag kan räkna på fingrarna iaf, jag har nio hemma, men alla får inte vara in sängen samtidigt, för så blir det inte en blund sömn^^ BAra bus och lek^^

Min hund sover i sängen när jag gått hemifrån på morgonen och husse ligger kvar och sover :p

Regeln från början är/var att han inte får hoppa upp i sängen annat än på kommando (dvs med tillåtelse). Främsta anledningen är att jag inte vill vakna med hunden i ansiktet mitt i natten. Fästingar spelar visserligen in en del också men är inte främsta anledningen.
Husse däremot vill gärna ha hunden i sängen. Hunden har sen själv lärt sig att när husse är ensam i sängen är det ok, men inte med matte. Funkar förvånandsvärt bra trots luddiga regelr.

Mina hundar har alltid fått ligga i sängen! Dock har dom två stora inte velat ligga mer än 10 minuter för sedan blir det för varmt!

Nakenhunden däremot låg gärna under täcket hela natten och låg kvar även om jag klivit upp på morgonen :D

min JR sover i sängen med mig. Han är så liten och behändig så tar ingen plats.
Men det började nog med något i stil med "Jaaamen, han är ju sååå liten och söt, bebishunden"
Sen har det liksom bara blivit så, han är nu 1,5 år.

Jag har aldrig haft hundar i sängen tidigare, då jag har haft bjässar till hundar som man skulle fått köpa dubbelsäng storlek stor om de skulle få plats.

Sen kan det vara lite äckligt på hösten/vintern, hunden tänker ju inte på att man blir lerig om tassarna när man varit ute och gått i regn/blask/skitväder. Byta sängkläder är ju sååå roligt. men han är så puttenuttig! Ligger alltid under täcket. åh, min bebis!!:love::love::love::love::love::love::love:

*kl*

Min hund sover nästan jämt i sin korg. Om sambon är borta får han ibland komma upp men upplever att både jag och hunden sover sämre om vi sover tillsammans. Hunden väcker mig för han ska in under täcket, det blir för varmt och han lägger sig utanför, svalnar väl och ska tillbaka under täcket. Och så håller han på hela natten...
Hunden är som tur var liten hund och i kombination med hög säng så han kan inte hoppa upp själv :)
Ofta får han komma upp på mornarna efter att klockan ringt första gången och ligga där innan vi väl masar oss upp. Och då ska han prompt ligga sked med huvudet på min ena arm.

Här får hunden gärna sova i sängen, jag tycker att det är mysigt! Hon tycker oftast att det blir för varmt så hon hoppar ner efter ett par timmar och hoppar upp igen på morgonen när det är dax för frukost! :p

Har alltid en filt över täcket, så hår och skräp är ett alltför stort problem. Hon får däremot inte sova i sängen när hon löper.

Jag har en tråkig hund, Vill att hon ska sova i sängen , helst brevid mig. Men hon vill inte ens ligga i sovrummet! :( Lägger sig utanför. Hon kan sova i sängen om jag verkligen tvingar henne att vara kvar. Men direkt jag somnat fösvinner hon , så man får inte vakna med en mysig hund brevid sig precis xD Fast hon är alltid morgon gosig och kommer upp i sängen när hon är pigg och glad efter natten :)

Min sover alltid med mig, jätte mysigt när hon kmr och kryper ner under täcket!:)

jag är oxo allergisk, och nej, hunden får inte sova i sängen, inte komma i soffan, och deras plats är på nedre våningen,vi sover uppe.
låter kanske inte så kul, jag älskar hundarna,men klarar inte av att ha dom i sovrummet,allra minst i sängen. även om jag inte var allergisk,skulle de inte ha nåt att göra i vår säng.

Jag skulle aldrig ha någon av hundarna i min säng den saken är säker...det är ungefär lika fräscht som att sova i hästarnas boxar...nej hunden har sin plats på golvet. Kanske skulle ha det någon gång om det var en liten korthårig Chihuahua som duschades varje dag. Hundar luktar inte så gott, hårar, smutsar ner och kan ha fästingar behöver jag säga mer?;)

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 059
Senast: bollen__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 873
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?