Sv: Att ta en omplacering
I familjen har vi haft ganska många hundar genom åren som varit omplaceringar (jakthundar) och visst har det kunnat varit jobbigt en tid i början men de har alla blivit underbara hundar.
Hur pålitliga är svårt att säga för det är väldigt olika. Den näst sista omplaceringshunden (en mager hane som nästan aldrig varit inne. Sprang bara runt och pep första månaden) mamma och pappa skaffade visade sig bli världens mest pålitliga barnhund. När syrrans pojke började lära sig att gå så använde han sig av hunden för att resa sig upp och använde även honom som stol.
De har en pointer nu som dock bara var 3 månader (dock hade han aldrig varit inne, inte van folk och kröp nästan efter väggarna i början) när han kom och han och pojken tar skogpromenader själva bakom huset och har gjort det i över ett år (dock står någon alltid och kollar vad de hittar på). Hunden följer honom lös så fint och de kastar pinnar och busar. Nu är hunden snart 2 år och trots att han är en bra jakthund med med mkt jakt så håller han sig vid pojken. Dock är han lite stor och klumpig så ibland råkar han butta omkull pojken. Han vaktar pojken och nåde den som skulle försöka ta honom eller göra illa lillkillen
Själv skaffade jag mig en blandis som skulle vara sååå bra med barn. Efter ett tag blev hon så sotis på pojken att varje gång han vände sig med ryggen mot henne så rusade hon och försökte hugga. När vi var ute och gick och någon unge sprang och lekte så blev hon tokig. Det skulle säkert blivit bra med träning men då syrran bodde hos mig då och pojken var ett år så vågade jag inte ha henne kvar så hon gick tillbaka till förre ägaren. Sedan visade det sig att hunden bitit någon riktigt ordentligt före.
Har haft 5 jourhundar från spanien i år (har slutat med det nu) och de har alla funkat med pojken (dock under uppsikt då de inte stannade så läge och de hade vait med om så mkt att vi tog det lugnt).
Håller med som ovan att kanske bäst att vänta tills gullungen kommit. Om det skulle vara en jobbig period i början med hunden ihop med den goda nattsömnen

när bebisen kommer blir det kanske för mkt för er.