Att ta grönt kort över 18år?

jsjokvist

Trådstartare
Hej!

Jag har tills jag fyllde 14 tävlat på min mammas gröna kort, då jag tyckte det verkade så tråkigt att ta ett själv hehe :angel:
Men är man över 14 så kan man ju ej tävla på någon annans. Men det har heller inte behövts då jag har kvar min b-ponny och är nu 17 och får ju ej tävla honom längre. Men nu har jag köpt mig en till häst, arab sto på 3år, och min tanke är ju att börja tävla henne så småningom.

När jag läst om de nya reglerna för att ta grönt kort så står det att det är obligatoriskt för de under 18 att gå en (flera) grönt kort kurs.

MEN, om man är 18 eller äldre vad gäller då? Det är ju då ej obligatoriskt att gå kurserna, men man kan ju ej bara ringa och få sitt kort? ;) Ingen som vet hur det går till?
 
Sv: Att ta grönt kort över 18år?

Du måste göra provet men inte gå kursen..
Ring till din ridklubb och fråga när du kan göra provet.

Men jag tipsar dig att gå kursen ändå.



Vill gärna se bilder på din blivande tävlingspålle..
Älskar araber :love:
 
Sv: Att ta grönt kort över 18år?

Ja smart, borde jag kunnat fatta själv, haha! Det får jag ta och göra, fast först väntar jag nog till jag fyller 18 :D Tack för svar!!





Där är 2 bilder på min snygging EH Astra :love: ( ifall jag lyckades infoga bilderna... ;) )
 
Sv: Att ta grönt kort över 18år?

hmm verkade inte som det funkade... finns annars bilder på henne på www.unas.se så i spalten till vänster står det "hästar vi haft" så trycker man på EH Astra så kan man se massa bilder på min snygging :')
 
Sv: Att ta grönt kort över 18år?

:love: Åååh.. Var själv intresserad av sötnosen när jag såg annonsen..
 
Sv: Att ta grönt kort över 18år?

ja hon är verkligen världens sötaste och mysigaste :love: får se om man kommer iväg på någon utställning snart också kanske! tyvärr så är jag inte insatt i sånt för 5 öre men det skulle vara roligt att komma iväg på någonting innan man kan ut och tävla! jag får ta och läsa på lite om det helt enkelt :D
 
Sv: Att ta grönt kort över 18år?

Vore kul om du kunde komma på en premiering så nära värmland som möjligt till sommaren.. Jag ska iväg med min pålle..
 

Liknande trådar

Tävling Jag tänker att jag behöver ta grönt kort. När jag var liten och tävlade behövde man inget grönt kort. Sen flyttade jag till Irland och...
Svar
13
· Visningar
2 076
Senast: Kiwifrukt
·
Tävling Hej! Jag är en tjej på snart 14 år (fyller i Juni). Och jag har en fråga, som jag inte hittar svår på Google. För två år sedan tog min...
Svar
0
· Visningar
885
Tävling Jag har en sexårig new forest som jag tävlar dressyr med mot stora hästar (jag är 26). Hästen ifråga ligger precis på gränsen mellan c-...
Svar
8
· Visningar
3 492
Senast: Miljon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 130
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp