Att ta med hunden

Nu tänker jag "pumpa upp" min arbetsplats lite. :D Det rör sig om ett hyfsat stort hotell med runt 140 rum och vi är superhundvänliga. Checkar man in med hund lämnar vi ett litet paket med filt, vattenskål, boll, några godisar, bajspåsar (hint, hint!) och ett kort som informerar om hur och var hunden är välkommen i olika områden i byggnaden. Det är ett Stort plusi kanten för anläggningen eftersom den ligger lite lantligt till och huserar många friluftsmänniskor.
Att välkomna hundar och hundmänniskor lite extra ökar omsättningen, definitivt! Särskilt antalet gäster som kommit utan hund, insett att det är hundvänligt och sedan kommer tillbaka Med sin hund är större än man tror.
Jag tycker de flesta hotell gör så? Jag reser mycket med hundarna och vi är alltid välkomna och får ett litet hundpaket.

De flesta hotell jag varit på är större kedjor och i city, men även mindre ickekedjor på landet har kört samma grej. Ibland har receptionen velat vakta min hund medan jag äter (lämnar aldrig hunden ensam på rummet)
 
Men många gör det, släpper sina hundar lösa i naturreservat under barnkammartid. Dessutom finns en bunt på buke som har sina hundar lösa under denna tid i övrig natur med motivering att hunden inget jagar. Osv etc.

Och det är väldigt många hundägare som inte promenerar 45-90 min ens varje dag, sammanlagt. Även om vädret är bra.

*Ginnies som i nuläget jobbar i naturreservat * ( ja jag säger till, det blir ofta tjafs, för se det finns ingen sådan lag( jag ber dem googla) och ser jag inte det finns inga vilda djur så långt ögat kan nå och just deras hund är faktiskt snäll)
Jag är nog ökänd för min rabiata hållning till hundar där hundägarna inte har koll och/eller koppel. Jag åkte ur Facebook-gruppen Vandra med hund efter påpekandet att de enda nationalparker där det inte råder koppeltvång är de som har totalt hundförbud (renbetet samt fågelskyddsområden med tillträdesförbud). Men som vanligt är det en ganska liten del av gruppen som sabbar för alla.
 
Jag tycker de flesta hotell gör så? Jag reser mycket med hundarna och vi är alltid välkomna och får ett litet hundpaket.

De flesta hotell jag varit på är större kedjor och i city, men även mindre ickekedjor på landet har kört samma grej. Ibland har receptionen velat vakta min hund medan jag äter (lämnar aldrig hunden ensam på rummet)

Jag har inte rest jättemycket med hundarna på det viset, men har aldrig fått ett sådant mottagande de gånger vi bott på hotell. Uppenbarligen väljer jag fel! :D
Edit: Hundarna har givetvis varit välkomna, men det har aldrig funnits saker som skål, filt eller andra praktiska saker till hands.

Jag ville mest belysa att det verkligen kan göra positiv skillnad för både ekonomi och marknadsföring för affärsidkare att vara hundvänliga, så det borde verkligen stå alla fritt att vara så.
 
Jag tar gärna med mina hundar men är glad att slippa andras;)

Så nej, att få ta med hunden är ingen självklarhet, men jag uppskattar när de får vara på uteserveringar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 258
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 101
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 388
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 985
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp