Det finns en tråd om D-vitamin från förra veckan: http://www.bukefalos.com/threads/d-vitaminbrist.1426489/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hänger inte med, som vanligt. Är det slut med c-vitamin i frukt och grönsaker? Eller har dessa blivit skadligt för kroppen på något sätt?Skippa C-vitamintabletter. Köp askorbinsyra från kryddhyllan i affären.
Ja, det är väl allmänt känt att en apelsin idag inte ens innehåller en bråkdel av det c-vitaminet som den innehöll på 50-talet. De är odlade för hårt och får inte mogna på trädet och det förstör innehållet.Jag hänger inte med, som vanligt. Är det slut med c-vitamin i frukt och grönsaker? Eller har dessa blivit skadligt för kroppen på något sätt?
Jag hänger inte med, som vanligt. Är det slut med c-vitamin i frukt och grönsaker? Eller har dessa blivit skadligt för kroppen på något sätt?
Jag har gjort februari till en riktigt rolig månad just för att jag också tycker att allt är segt då. Det är då jag bjuder in till samkväm med roligt folk i badtunnan. Det är då det planeras in kortare skidresor. Det är då jag börjar titta på projekthästar att köpa till sommaren. Det är då jag använder de där biocheckarna jag lyckas samla på mig under året. Det är då jag ser till att planera in roliga saker. Gör jag inte det så ligger jag och sover typ.Februari är min värsta månad, den ligger fortfarande framför oss![]()
Jag har gjort februari till en riktigt rolig månad just för att jag också tycker att allt är segt då. Det är då jag bjuder in till samkväm med roligt folk i badtunnan. Det är då det planeras in kortare skidresor. Det är då jag börjar titta på projekthästar att köpa till sommaren. Det är då jag använder de där biocheckarna jag lyckas samla på mig under året. Det är då jag ser till att planera in roliga saker. Gör jag inte det så ligger jag och sover typ.
Jag skulle tipsa om att du Googlar "Lilla magnesiumguiden", det finns en bloggerska som skrivit ett väldigt utförligt och bra inlägg om detta!Någon som har koll på vilka riktlinjer man ska följa när det kommer till magnesium?
Käkar järn, d- vitamin och tänkte prova magnesium till.
Bra tips. Jag tror inte riktigt att jag äter rätt magnesium eller om det är för lite helt enkelt. Nu har jag haft två dåliga nätter på rad.Jag skulle tipsa om att du Googlar "Lilla magnesiumguiden", det finns en bloggerska som skrivit ett väldigt utförligt och bra inlägg om detta!![]()
Surt, för jag hade egentligen behövt hinna köpa en ny hjälm idag i stället då plasten vid inställningsskruven pajade igår.
Haken är att jag inte ser någon skillnad på om de är bra eller dåliga så det känns som om det kvittar ändå. Sen vill jag ha det nu på en gång med detsamma och beställer jag idag så får jag inte tillgång till dem förrän troligen efter helgen. Jag hinner inte få dem till i morgon och sen åker jag bort några dagar.Jag tycker inte vår lokala hälsokostbutik har bra utbud på D-vitaminer. Hoppas din är bättre. Jag köper alltid kosttillskott på nätet för det är så oerhört stor prisskillnad.