Att tolka annonser - en djungel?

break_a_leg

Trådstartare
Jag tror att många gör som jag, läser annonser både på hästar och annat fastän man inte ska handla något själv just för stunden...

Jag är så "tråkig" så när jag ska sälja något så sätter jag ett pris, pruta får folk göra om de vill - jag får ju säga nej tack om jag inte godtar det dom vill betala.

Men om någon skriver exempelvis "200.000 eller bud", vad betyder det? Att den som ska sälja helst vill ha det utsatta priset men man kan få betala mindre?
 
Sv: Att tolka annonser - en djungel?

Jag tolkar 200 000 eller bud som att minimipriset är 200 000 kr. Om flera är intresserade till det priset blir det budgivning och den som betalar mest för hästen får den.
 
Sv: Att tolka annonser - en djungel?

Ja, precis, det har jag tagit för givet! Står man som säljare mellan flertalet goda alternativ att sälja till, får ju priset vara den avgörande faktorn.
 
Sv: Att tolka annonser - en djungel?

Jag tolkar det som att 200 är ca :pris, blir den inte såld är lägre pris möjligt, är det flera intressenter vinner högsta budet.
 
Sv: Att tolka annonser - en djungel?

Jag har haft lite "koll" på annonserna sen tidigt i våras. (Förbereder mig lite mentalt för att om, ev, kanske börja fundera på ny häst. Alltså längre än så har jag inte kommit ;))

Hur som helst har jag som sagt haft lite koll ett bra tag nu och jag tolkar nog -eller högstbjudande- som en prutmån. Jag kollar olika prisklasser, stora hästar, fullblod allt utom ponny och MÅNGA MÅNGA annonser återkommer igen och igen..

Jag brukar tänka att det är tur man inte ska sälja häst nu!!

Det mesta verkar svårsålt, och med sommarens/höstens skördar lär det nog inte bli FÄRRE hästar som ska säljas nu till installningen?

Så jag ser det nog som en klar PRUTMÅN!!

Mvh Lena
 
Sv: Att tolka annonser - en djungel?

Men om någon skriver exempelvis "200.000 eller bud", vad betyder det? Att den som ska sälja helst vill ha det utsatta priset men man kan få betala mindre?

Så tolkar jag det. Att man kan ringa på annonsen ändå även om man inte är beredd att betala det utsatta priset.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska sälja mitt hus och min exman vill köpa det. Jag köpte ut honom från det vid vår skilsmässa för nästan ett år sedan. Jag köpte...
2
Svar
24
· Visningar
2 135
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 333
Senast: Wille
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 550
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 661
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp