Att träna andras hundar

Mirre

Trådstartare
Tränar lite med föräldrarnas hund då och då, grunder och ja ren uppfostran.
Men grejen är den att det är bara jag som verkligen tränar honom. De tar ut honom på gården fast är nog mest han som går ut med dem eg.

Så det jag funderar på är om han ändå kommer ihåg det jag lär honom eller om jag blir tvungen att börja om hela tiden? Han är tre år nu.

Eller minns gör han väl men kommer vi att kunna komma vidare eller blir det han lärt sig förstört när inte hans ägare underhåller det? Jag kan ju inte hålla på med honom varje dag även om det blir rätt ofta
 
Sv: Att träna andras hundar

Jag tror det beror väldigt mycket på vad det är som du tränar med honom och hur ofta du gör det.

Om vi säger att du tränar koppelgående med honom två gånger i veckan och han sen alltid får gå hur han vill i kopplet annars så tror jag att du lär få börja om nästan helt vid varje tillfälle. Lite kommer han säkert ihåg men det lär nog inte vara så mycket :grin:. Eventuellt att han lär sig hur han ska gå med dig i kopplet och sen går hur han vill med de andra, men det är ju heller inte så konstigt. Han gör ju vad han tjänar på.

Tränar du kanske grejer som sitt och ligg så lär de nog sitta i bättre, men det beror ju också på hur ofta du tränar det.
Men jag skulle iaf säga att du nog lär få räkna med att backa åtminstone ett litet steg i träningen varje gång.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 279
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
716
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 770
Senast: Guldaskig
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp