Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det finns ju fler än en gammal svensk travare på Malta, så rimligtvis borde någon av de internationella transportörerna som annonserar i t ex Ridsport kunna svara på frågan.
Hästar transporteras ju dit så det borde ju gå några tomma transporter hem. Fråga någon av de som handlar med hästar till Malta, de annonserar i Ronden ibland... Rimligtvis borde inte transportörerna få full last hem även om de plockar upp på vägen genom Europa.
Du får inte importera någon häst från Malta. Detta kan ju ha ändrats i och med att Malta nu är med i Eu.
Du kan höra med Anders Jonssons hästtransporter som kör mycket till Malta.
hälsningar gulan fd.gulla
Jag tror att det är för dom har haft afrikansk hästpest där. Men vet inte om det är just den sjukdomen. Vet helt säkert att man inte fick ta in hästar från Malta till Italien (där jag bor), och skulle tro att samma regler gällde hela Europa.
Eftersom nu Malta är medlemmar i Eu så kan det ju hända att regler ändrats.
Du kan höra med Jordbruksverket.
Mvh gulan fd.gulla
Hästmänniskan
Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet...
Hästmänniskan
Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar.
Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Lantbruksdjur Jag har läst på lite om kalk visavi målarfärg i hönshus bl.a. här https://www.alternativ.nu/index.php?topic=164117.0
och tänker att väl...
Hundavel & Ras Angående hull så är det lite beklämmande att många är vana att se hundar i överhull. Corgi-raserna kan jag tycka ofta hålls i varierande...