Att vara dum i huvudet

Idag lyckades jag inte öppna motorhuven på min bil. Jag försökte många gånger utan att lyckas. Gissa vad felet var? Jo, jag hade glömt att man måste dra i en spak inne i bilen för att öppna låset till motorhuven. Hur f-n kan man glömma en sån sak? Snacka om att jag kände mig korkad. Alltså hål-i-huvudet-dum.

I torsdags upptäckte jag att jag tappat bort min jobb-sekatör. En fin Felco. Den gick inte att hitta någonstans. Idag hittade jag den. Den låg hemma på en bänk i köket. Fråga mig inte hur den hamnade där. Jag har ingen aning. Jag minns inte alls varför jag lagt den på bänken hemma.

Såna här hjärnsläpp tycker jag är både obehagliga och pinsamma. Är det min utmattning som fortfarande spökar? Tycker den borde ha sprungit till skogs vid det här laget. Jag vill ha en hjärna som funkar. Vill inte känna mig så dum i huvudet.
 

På min arbetsplats har fikarummet en dörr som låses genom att trycka ner handtaget, dvs tvärt emot "vanliga" dörrhandtag. Var på besök på ett annat ställe där de hade just vanliga dörrhandtag i fikarummet. Var till slut tvungen att fråga en som jobbade där hur man öppnade dörren. Hen tittade på mig som att jag inte var riktigt klok innan hen pedagogiskt förklarade hur man öppnar en dörr.. :o
 
Jag gör sånt med jämna mellanrum 🙈 För min del är det ett ganska säkert tecken på stress. Jag har blivit mycket mindre stresstålig sen en familjemedlem gick bort för några år sen vilket jag tenderar att glömma av och köra på som innan.
 
På min arbetsplats har fikarummet en dörr som låses genom att trycka ner handtaget, dvs tvärt emot "vanliga" dörrhandtag. Var på besök på ett annat ställe där de hade just vanliga dörrhandtag i fikarummet. Var till slut tvungen att fråga en som jobbade där hur man öppnade dörren. Hen tittade på mig som att jag inte var riktigt klok innan hen pedagogiskt förklarade hur man öppnar en dörr.. :o
Usch fy, jag kan tänka mig känslan.
 
Åh jag som tänkte fråga om du dragit i spaken i bilen när jag läste inlägget men tänkte att du säkert gjort det. 🫣
Det är ju en citroen jag har så det går att komma åt grejen man öppnar motorhuven med utan att man behövt låsa upp motorhuven. Därav kunde hjärnsläppet uppstå.
 
För mig är det en typisk varning på stress och att det har gått rätt långt.
Alltså en riktig varningsklocka.
Jag är inte stressad. Bara trött.

Helgen har jag mest ägnat åt att vegetera, men tvingade mig att laga mat på lördagen och fixa med min presentation på söndagen. Klippte 5 meter häck på lördagen också. Men annars har jag inte gjort något särskilt trots att jag hade önskemål om det.
 
För mig låter det som helt normal förvirring om det inte uppenbart är väldigt många saker som slutar fungera/glöms bort. Hur många gånger har jag inte suttit och blivit frustrerad över att jag försöker logga in på sida x med sida y's lösenord, förlagt mobilen i mitt eget hem två sekunder efter att jag höll den i handen osv osv. Det är tusen grejer att hålla rätt på när det gäller bilar. Ibland spelar hjärnan en spratt helt enkelt :heart
 
För mig låter det som helt normal förvirring om det inte uppenbart är väldigt många saker som slutar fungera/glöms bort. Hur många gånger har jag inte suttit och blivit frustrerad över att jag försöker logga in på sida x med sida y's lösenord, förlagt mobilen i mitt eget hem två sekunder efter att jag höll den i handen osv osv. Det är tusen grejer att hålla rätt på när det gäller bilar. Ibland spelar hjärnan en spratt helt enkelt :heart
Tycker det är lite för mycket hjärnsläpp att försöka öppna en motorhuv så många gånger och komma på vad som felas först timmar efteråt.
 
Tycker det är lite för mycket hjärnsläpp att försöka öppna en motorhuv så många gånger och komma på vad som felas först timmar efteråt.
Nej det är helt normalt att sånt händer. Ibland kopplar det helt enkelt inte.
Jag har suttit i snart ett halvår och jämfört två siffror med varandra innan jag kom på att siffra A. Är omräknad till totalkoncentration och siffra B är värdet på den spädda lösningen. Jag gör omräkningen från B till A för hand 🙈
Jätte irriterande men jag är en människa med alla de fel och brister som kommer med det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 278
  • Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 071
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 267
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 421
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Maskat sjukintyg?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp