Att vara pank

Den kostnaden, för kostnadsförslaget bör du nog prata med soc om. Det kan ju hända att du kan få hjälp därifrån med den slanten, för ju längre tid som går med tandskador, desto större risk för ytterligare komplikationer som kan bli ännu mer kostsamma och om de är de som ändå ska skjuta till pengar(?) för själva behandlingen så ligger det ju även i deras intresse att få det undersökt och åtgärdat så fort som möjligt.
Fast det är ju kfm som har ansvar för skulderna osv, soc hade ju inget med det att göra? Om jag nu minns rätt.
 
Har du pratat med dem, förklarat läget och frågat?

Om jag hade trasiga tänder och inte pengar till tandvård finns inom min ekonomi, så hade jag definitivt kontaktat dem.
Eftersom jg har löneutmätning anser de att det ligger på kfm att lösa, som i sin tur vill ha kostnadsförslag innan de ens tittar på det. Moment 22
 
Fast det är ju kfm som har ansvar för skulderna osv, soc hade ju inget med det att göra? Om jag nu minns rätt.

Soc har mig veterligen aldrig hand om skulder, men har man inga som helst marginaler och har trasiga tänder som behöver undersökas och behandlas, så kan ju soc möjligen gå in och ta den kostnaden, i af för själva undersökningen.
 
Hoppas att de säger att det blir lättfixat :angel::D:up:
Ja jag hoppas det.
Bad dem kolla visdomstanden i överkäken som orsakar så mycket värk samtidigt
Tänk om de kan fixa den
Nån gång om hundra år kanske jg kan fixa ersättning för de tänder jag drar med
Börjar bli ont om tuggyta nere
 
Eftersom jg har löneutmätning anser de att det ligger på kfm att lösa, som i sin tur vill ha kostnadsförslag innan de ens tittar på det. Moment 22

Ansök om att låna pengar från soc till undersökningen då. Den summan får de ju direkt från kfm sen i såna fall.
 
Soc har mig veterligen aldrig hand om skulder, men har man inga som helst marginaler och har trasiga tänder som behöver undersökas och behandlas, så kan ju soc möjligen gå in och ta den kostnaden, i af för själva undersökningen.
Med de sparkrav de har så hjälper de knappast en som i teorin kan ordna det själv
 
Med de sparkrav de har så hjälper de knappast en som i teorin kan ordna det själv

Tolkar det som att du inte haft en dialog med dem för att lösa frågan med undersökningen och det är ju ditt fria val att inte undersöka den möjligheten, men jag hade som sagt gjort det.
 
Tolkar det som att du inte haft en dialog med dem för att lösa frågan med undersökningen och det är ju ditt fria val att inte undersöka den möjligheten, men jag hade som sagt gjort det.
Jag har bråkat med soc om detta även när jag fick försörjningsstöd
Och då hävdade de att eftersom det inte vr tänder som syntes när jag pratade så var inte det nåt de hjälpte med
 
Tolkar det som att du inte haft en dialog med dem för att lösa frågan med undersökningen och det är ju ditt fria val att inte undersöka den möjligheten, men jag hade som sagt gjort det.
alltså soc betalar för akuta saker hos tandläkaren
Ett kostnadsförslag är inte akut
 
Har du pratat med dem, förklarat läget och frågat?

Om jag hade trasiga tänder och inte pengar till tandvård finns inom min ekonomi, så hade jag definitivt kontaktat dem.
Pengar finns ju
Jag måste bara bevisa för kfm att jag behöver dem
 
Det är vad jag också har, från min ytterdörr till att min arbetstid börjar/slutar och hem igen blir det 4 timmar sammanlagt. Jag anser det vara fullständigt normalt och att mitt jobb och boende är värt den tiden.

Du tycker att förmånen att få hjälp att ordna en bra bostad är så provocerande att du måste kommentera det flera gånger, men ser inte att orken att klara både jobb och lång pendling som ett privilegium som inte alla har?

Varför är just det ekonomiska privilegiet (som kan ändras många gånger under livet) mycket viktigare än hälsomässiga eller andra som är minst lika svåra att påverka?
 
Soc har mig veterligen aldrig hand om skulder, men har man inga som helst marginaler och har trasiga tänder som behöver undersökas och behandlas, så kan ju soc möjligen gå in och ta den kostnaden, i af för själva undersökningen.
Men har man en inkomst som räcker till för att ha löneutmätning på så är man inte utan egna resurser.
Du kan aldrig få soc. för att betala skulder. Och det är i praktiken vad det skulle vara om du använde dina egna pengar till att betala skulderna och soc. sedan skulle ge dig extra för att det du har kvar sedan är för lite.
 
Du tycker att förmånen att få hjälp att ordna en bra bostad är så provocerande att du måste kommentera det flera gånger, men ser inte att orken att klara både jobb och lång pendling som ett privilegium som inte alla har?

Varför är just det ekonomiska privilegiet (som kan ändras många gånger under livet) mycket viktigare än hälsomässiga eller andra som är minst lika svåra att påverka?
Jag är en av de som inte klarar lång pendling, pga psykiska besvär. Så jag är begränsad till var mitt arbete är, det var skönt att läsa det här inlägget! :love:
 
Du tycker att förmånen att få hjälp att ordna en bra bostad är så provocerande att du måste kommentera det flera gånger, men ser inte att orken att klara både jobb och lång pendling som ett privilegium som inte alla har?

Varför är just det ekonomiska privilegiet (som kan ändras många gånger under livet) mycket viktigare än hälsomässiga eller andra som är minst lika svåra att påverka?
Om det är ett privillegium att jobbpendla så grattis på mig. Det var en ny synvinkel men i tider då offermentalitet är skitviktigt så är jag ju naturligtvis lyckligt lottad.
Tråden handlar om dålig ekonomi, en människa i djup ekonomisk nöd sitter med kfm-utmätning, en halv miljon i studieskulder samt två dåliga och smärtande tänder som hon inte har råd att dra ut. Att framhäva en kapitalinvestering i en bostadsrätt åt sin AVKOMMA som en betydelselös ekonomisk fördel för AVKOMMANS jämställdhet i en värld där alla är panka när somliga kan välja sina utgifter tycker jag skaver en hel del.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har ofta funderat över betydelsen av att vara pank. För mig betyder det att jag inte har råd med basic som mjölk och smör. Jag har...
2
Svar
28
· Visningar
2 772
Senast: fijja
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 144
Senast: Mia_R
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 184
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp